آفتاب
رئوفیان:

از فرصت پساتحریم برای بالاتر بردن پرچم کشورمان بهره ببریم

از فرصت پساتحریم برای بالاتر بردن پرچم کشورمان بهره ببریم

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: در فرصت حاصل از مذاکرات و توافق، منتقدان هشدارهای مقام معظم رهبری را فراموش نکنند که تاکید داشتند انتقاد کردن از عمل کردن آسانتر است.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به اینکه در مورد توافقی که بعد از 32 سال چانه‌زنی بدست آمد، نظرات مختلف و گاهی متضاد وجود دارد،‌ اظهار کرد: لازم است کسانی که تریبون و فرصتی برای اظهارنظر دارند، با توجه به همه جوانب سخن بگویند و بدانند که عرصه مذاکرات، میدان عمل بوده است که در آن یک نبرد تمام عیار دیپلماتیک اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی منتقدان از جاده انتقاد فراتر رفته و با اظهارات مخرب و خطرناک موجب دو دستگی در جامعه می‌شوند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در مورد اظهارنظرهایی که موجب دو دستگی در جامعه شود، هشدار داده‌اند پس منتقدان باید مراقبت کنند اگر انتقادی صورت می‌گیرد، سازنده و امیدوار کننده باشد.

این فعال سیاسی افزود:‌ در روند مذاکرات گاهی شرایط باعث شده است تا مذاکره کنندگان تصمیماتی بگیرند و به همین خاطر است که رهبری به منتقدان یادآوری کردند اگر شما در میدان عملی مذاکرات بودید قطعا به تمام ایده‌آل‌هایتان نمی‌رسیدید.

رئوفیان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده انصافاً با شجاعت مواضعشان را مطرح کردند، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده حتما خطوط قرمز را مورد توجه قرار داده‌اند و برای گرفتن امتیاز بیشتر تلاش کرده‌اند و به خوبی می‌دانستند به چه مواضعی پافشاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت‌هایی در فضای مذاکره و میدان عمل ناخواسته دیپلمات‌های ما را به برخی اقدامات می‌کشاند که از ابتدا خواست آن‌ها و نظام نبوده است اما شرایط حاکم بر مذاکره آن‌ها را به این تشخیص می‌رساند که از فضایی با استراتژی برد- برد به نحوی توافق حاصل شود که نه، صد در صد منویات طرف مذاکره و نه، صد در صد اهداف ما محقق شود بلکه نزدیک به آن حرکت کنیم.

این فعال سیاسی گفت: انصافاً‌ موفقیت‌های خوبی از مذاکرات حاصل شد که متقابل بوده است و 1+5 هم برای آنکه امتیازی بگیرند،‌ امتیازاتی داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند انتقاد کردن از عمل کردن آسانتر است،‌ تصریح کرد: وقتی در میدان عمل باشیم، اقتضائات مذاکرات را متوجه می‌شویم و تیم مذاکره کننده ضمن رعایت خطوط قرمز امتیازات بسیار خوبی گرفتند.

این فعال سیاسی گفت:‌ رهبری در نماز عید فطر فرمودند آن‌ها که بنا داشتند حتی یک پیچ و مهره از ماشین‌های ما نماند امروز مجبورند تحمل کنند بیش از 1000 سانتریفیوژ بچرخد و تعجب می‌کنم برخی تحلیلگران به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا عرصه مذاکرات را مثل میدان کشتی می‌دانند در حالیکه عرصه مذاکره میدان بده و بستان است.

وی با اشاره به اینکه اعضای تیم مذاکره کننده همواره مورد تکریم رهبری بودند و با این حمایت توانستند با قدرت چانه زنی بالا، امتیاز بگیرند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از فرصت تاریخی بدست آمده از نتایج مذاکرات باید حداکثر بهره برداری را در راستای تحقیق و توسعه فناوری، مسائل پژوهشی، اقتصادی و مبادلات بین‌المللی و ... داشته باشد.

رئوفیان خاطرنشان کرد: در نتیجه آزاد شدن پول‌های مسدود شده، نقش دلالان روز به روز کمتر خواهد شد. کمتر شدن نقش دلالان موجب شکوفایی اقتصادی شود.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه کانون توجه امروز شرکت‌های خارجی ایران اسلامی است، تصریح کرد: هیچ کشور دیگری به بزرگی پیچیدگی ایران برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد. پس ایران باید از این فرصت برای گرفتن فن آوری آن‌ها و مبادلات اقتصادی کالا به کالا و توسعه فضای اقتصادی کشور و بهبود وضع معیشتی مردم بهره بگیرد.

رئوفیان با بیان اینکه همه باید از فرصت پساتحریم که در منطقه قدرتمان را ارتقا داده است استفاده کنیم و روز به روز پرچم کشورمان را برافراشته‌تر کنیم،‌ خاطرنشان کرد: همانطور که در عرصه سخت نبود دیپلماتیک توانستیم تحت حمایت‌ها و هدایت‌ها با رهبری و با پشتیبانی ملت موفق به حصول توافق شویم -اگر چه ایده آل ما نبود اما در مجموع توافق خوبی است- همین طور مسئولان تحت رهنمودهای رهبری و حمایت‌های ایشان باید مسائل پساتحریم را مدیریت کنند تا در ایران چشم انداز 1404 به ایران مقتدر مدنظر رهبری دست یابیم.

انتهای پیام

کد N897361

وبگردی