آفتاب

اوباما: در سوریه به راه‌حلی سیاسی برای شکست داعش نیاز است

اوباما: در سوریه به راه‌حلی سیاسی برای شکست داعش نیاز است

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید بزرگترین ناکامی وی در طول دوران ریاست جمهوری‌اش، ناتوانی در تصویب "قوانین مالکیت اسلحه" در آمریکاست. وی همچنین تاکید کرد که به منظور شکست گروه‌ داعش، سوریه نیازمند یک راه‌حل سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با بی.‌بی.‌سی با اشاره به تکرار شلیک‌های مرگبار در آمریکا گفت از اینکه نتوانسته در این زمینه تغییری به وجود آورد "رنج" می‌کشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داد که به تلاش‌هایش برای بهبود شرایط ادامه خواهد داد. با این حال، اوباما در این مصاحبه گفت که در دوران ریاست جمهوری وی، روابط نژادی در آمریکا بهبود یافته و گرچه تنش‌هایی نژادی در این سال‌ها رخ داده اما آمریکا به کشوری "متنوع‌تر و مداراگراتر" تبدیل شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این گفت‌وگو درباره طیف وسیعی از مسائل داخلی و بین‌المللی به اظهار نظر پرداخت از جمله، وی از انگلیس خواست که همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند تا نفوذ جهانی خود را حفظ کند. اوباما درباره جمع‌بندی هسته‌ای با ایران ابراز اطمینان کرد که کنگره آن را تایید می‌کند.

همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که در سوریه به راه حلی سیاسی برای شکست گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) نیاز است.

اوباما قرار است امروز (جمعه) برای نخستین بار در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا به کنیا سفر کند. دوران ریاست جمهوری اوباما 18 ماه دیگر به پایان می‌رسد. به گفته اوباما، از ژانویه 2009 که وی وارد کاخ سفید شد موضوع تغییر قوانین مالکیت سلاح با هدف افزایش ایمنی به "خسته کننده‌ترین" مسئله برای وی بدل شده است.

اوباما گفت: اگر به شمار شهروندان آمریکایی کشته شده در حوادث تروریستی از ماجرای یازدهم سپتامبر تاکنون نگاه کنید می‌بینید که کمتر از 100 تن کشته شده‌اند. اگر در همین مدت به آمار قربانیان شلیک اسلحه توجه کنید ده‌ها هزار تن هستند.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: اینکه هنوز نتوانسته‌ایم درباره این موضوع کاری کنیم برای ما رنج‌آور است.

اوباما از آغاز دوران ریاست جمهوری خود تلاش کرده است تا قوانین مالکیت اسلحه سخت‌تر شود اما تاکنون تغییرات ملموسی در قوانین مربوطه نتوانسته است ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N897344

وبگردی