آفتاب
رئیس سازمان مدیریت بحران مطرح کرد:

نیاز ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خرید بالگرد در ۱۵ استان

نیاز ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خرید بالگرد در ۱۵ استان

سوادکوه - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از نیاز هزار میلیارد تومانی اعتبار برای خرید بالگرد در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: برای خرید بالگرد با شرکت سازنده آن مذاکراتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نجار شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی منطقه سیل زده سوادکوه با اشاره به تخصیص ۵ درصدی اعتبارات استانی برای اطفاء حریق، اظهار داشت: با توجه به اینکه جنگل سرمایه ملی است، متاسفانه سالهای متمادی جنگل ها دچار حریق می شوند و برای خرید بالگرد به هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی بیان کرد: بحث محیط زیست و طرح خروج دام از مرتع از طرحهای ناموفق بوده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به بیمه محصولات کشاورزی و پیگیری فرمانداران برای این طرح اشاره و تصریح کرد: هزار میلیارد تومان برای صندوق بیمه کشاورزی و روستایی در نظر گرفته شد و کشاورزان می توانند با بیمه محصولات خود، از بیمه استفاده کنند.

نجار به تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خرید ماشین آلات کشاورزی خبر داد و گفت: در سال جاری برای خرید تجهیزات مدرن ماشین آلات آتش نشانی اعتبار در نظر گرفته شد.

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تفکیک آب شرب

وی با اشاره به بحران و کمبود آب در کشور، بیان داشت: ۲۰ میلیارد تومان به منظور تفکیک آبهای شرب از فضای سبز به معاونت عمرانی استانداری ها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تشکر و قدردانی از همه مسئولان استانی و شهرستانی که از ساعات اولیه بروز سیل و مشکلات به وجود آمده در منطقه حضور داشتند، گفت: با انجام و بررسی مشکلات، برآورد خسارت ها و ابلاغ به مسئولان کشور، دولت اعتباری برای آبادانی و توسعه منطقه در اختیار مسئولان استانی قرار می دهد.

نجار با اعلام اینکه تلفات جانی ناشی از سیل در مازندران نداشته ایم، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و بحران آب در کشور، بارش باران اخیر موجب جبران کمبود آب در کشور و استان شده است.

وی یادآور شد: در زمینه جبران خسارت اماکن تجاری، مسکونی، اراضی کشاورزی و دیگر موارد با توجه به قولی که به مسئولان استان داده شد، جمع بندی خسارتها باید صورت گیرد.

کد N897248

وبگردی