آفتاب

وزیر دفاع عراق: آزادی رمادی نزدیک است

وزیر دفاع عراق: آزادی رمادی نزدیک است

وزیر دفاع عراق با تاکید بر پیشروی نیروهای عراقی در تمامی محورهای استان الانبار در نبرد با داعش، از آزادی قریب الوقوع شهر رمادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در استان الانبار اعلام کرد: در آینده‌ای بسیار نزدیک ما به مرزهای رمادی خواهیم رسید و مرحله بعدی نبرد اصلی آزادسازی این شهر را به زودی با مشارکت نیروهای مشترک امنیتی، داوطلبان مردمی و عشایر عراقی آغاز خواهیم کرد.

العبیدی در بازدید از نیروهای امنیتی استان الانبار اظهار داشت: نیروهای عراقی در صلاح الدین، الانبار در مقابل تروریست‌های داعش ایستادگی کرده و ده‌ها تن از آنان را به هلاکت رساندند.

وزیر دفاع عراق افزود: نیروهای امنیتی پیشروی خوبی داشته‌اند و آمادگی دارند به پیشروی‌های خود تا مرزهای شهر رمادی ادامه دهند اما برنامه‌ریزی نظامی مستلزم درنگ در برخی مراحل است.

العبیدی با اشاره به اینکه بدون پوشش هوایی عملیات امکان ادامه نبرد وجود ندارد، گفت: شرایط جوی و افزایش درجه حرارت مانع از پرواز جنگنده‌ها شده است به همین دلیل در حال حاضر برای ادامه عملیات درنگ کرده‌ایم و این عملیات متوقف نشده است.

نیروهای عراقی با حمایت تعداد زیادی از نیروهای داوطلب مردمی و عشایر عراقی تلاش می‌کنند با پیشروی به سمت رمادی مناطق تحت تصرف داعش در اطراف این شهر را بازپس بگیرند.

وزارت دفاع عراق حدود دو هفته پیش از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی الانبار خبر داد.

انتهای پیام

کد N897091

وبگردی