آفتاب
رییس مجلس شورای اسلامی:

رشته‌های دانشگاهی باید به سمت علوم فنی و حرفه‌ای بروند

رشته‌های دانشگاهی باید به سمت علوم فنی و حرفه‌ای بروند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشته‌های دانشگاهی باید به سمت علوم فنی و حرفه‌ای بروند، گفت: بازار کار باید مهم‌ترین اولویت ارائه رشته‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان و مدیران دانشگاه پیام نور استان قم با اشاره به اهمیت حوزه آموزش، گفت: قطعا حوزه آموزش عالی باید به سمت تربیت نیروی کار فنی، مهندسی و حرفه‌ای گام بردارد؛ زیرا این رشته‌ها بازار کار بهتری در کشور دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای ارائه دروس و رشته‌ها به دانشجویان دقت نظر و برنامه‌ریزی داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت توسعه رشته‌هایی بروند که اشتغال دانشجویان تضمین شده باشد.

لاریجانی بر لزوم توسعه امور کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید در جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه اقدام کنند؛ زیرا در شرایط کنونی دانشجویان و دانشگاه‌ها کار کارگاهی و فنی نمی‌کنند که این موضوع موجب می‌شود که افراد پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار تجربه لازم را نداشته باشند.

تاکید رییس مجلس بر اتمام پروژه مترو قم

علی لاریجانی همچنین در دیدار شهردار شهر قم با اشاره به کمبود منابع مالی در شهرداری قم گفت: در بحث شهرسازی قم دچار مشکلات و عقب ماندگی هایی هستیم به ویژه در بحث پروژه‌هایی همچون مترو، منوریل و ناوگان شهری کارها به سختی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شهر قم فرمودند که این شهر یک شهر بین المللی است و قطعا مراجع و علما علاقمند به کمک رسانی به شهرداری برای توسعه قم هستند.

وی با اشاره به اهمیت اتمام پروژه مترو شهر قم گفت: شهر قم در چند سال اخیر بسیار گسترده و پر جمعیت شده و این شرایط اجرا و اتمام پروژه مترو را ضروری کرده است از طرفی دیگر در برخی مناطق شهر مانند پردیسان با کمبود خدمات شهری روبرو هستیم که در این حوزه شهرداری باید تدبیر مناسبی بیندیشد.

رئیس مجلس ادامه داد: در بحث منطقه نیروگاه شهر قم نیز کاستی هایی مانند نبود فضای سبز و کتابخانه وجود دارد که شهرداری باید جهت توسعه این بخش‌ها اقدام کند.

انتهای پیام

کد N897013

وبگردی