آفتاب

تغییرات گسترده در وزارت کشور مصر با هدف مقابله با تروریسم

تغییرات گسترده در وزارت کشور مصر با هدف مقابله با تروریسم

وزارت کشور مصر یکی از بزرگترین تغییرات داخلی خود را در چند ماه اخیر آغاز کرد و این تغییرات شامل تعیین 24 مدیر امنیتی جدید، 20 معاون وزیر و نیز راه‌اندازی ادارات جدید در وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق‌الاوسط مصر، مجدی عبدالغفار، وزیر کشور مصر پس از نشستی که شورای عالی نیروی امنیتی این کشور برای تایید اعمال تغییرات و نقل و انتقال‌ها برگزار کرد، یکی از بزرگترین تغییرات داخلی خود را آغاز کرد؛ این تغییرات شامل تعیین 24 مدیر امنیتی جدید، 20 معاون وزیر و نیز راه‌اندازی ادارات جدید در وزارتخانه است.

این تغییرات در راستای مبارزه با تروریسم صورت گرفته که شامل بخش‌های امنیتی و کیفری نیز می‌شود. گرچه طی ماه‌های اخیر این بار اولی نیست که شاهد تغییر سمت‌ها در وزارت کشور مصر هستیم اما این بار تغییرات شامل حال مقامات عالی رتبه‌ای شده و از این جهت اهمیت زیادی دارد.

این تغییرات گسترده در حالی انجام می‌شود که شرایط امنیتی در شمال سینا بسیار وخیم بوده و ارتش و نیروهای امنیتی وارد درگیری‌های شدیدی با تکفیری‌ها و تروریست‌ها شده‌اند. از طرف دیگر گروه تروریستی ولایت سینا که بیعت خود را با داعش اعلام کرده است، حملاتی را علیه ارتش و پلیس مصر انجام می‌دهد.

این تغییرات گسترده در وزارت کشور مصر که نشان از وضعیت امنیتی بسیار بحرانی این کشور دارد، در حالی آغاز شده است که به تازگی مدیر مرکز امنیتی قاهره پس از حملات تروریستی برکنار شد.

این تحولات شامل اکثر شهرهای ساحلی اطراف کانال سوئز از جمله پورت سعید و سوئز و نیز استان‌های الدلتا و الصعید و نیز استان مطروح که در مجاورت مرز لیبی است، می‌شود.

تغییرات در بخش‌های امنیتی و کیفری با هدف بازداشت کسانی که اسلحه حمل می‌کنند و مجرمانی که از محاکمه قضایی فرار می‌کنند، وضع شده است.

تغییرات در وزارت کشور مصر کمی پیش از افتتاح کنال سوئز جدید که قرار است در اوایل ماه آتی میلادی باشد انجام شد و نشان از آن دارد که مقامات مصر به دنبال افزایش کنترل امنیتی کشور هستند.

قاهره نیز اعلام کرد: تدابیر امنیتی خود را برای حمایت از جشن افتتاح کانال سوئز جدید افزایش خواهد داد و این تدابیر شامل استقرار 220 هزار نیروی نظامی و امنیتی در محل همزمان با پوشش هوایی منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N896790

وبگردی