آفتاب

انصاری: بسیاری از تحریم‌کنندگان ایران متوجه اشتباه خود شده‌اند

انصاری: بسیاری از تحریم‌کنندگان ایران متوجه اشتباه خود شده‌اند

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر این که جایگاه ایران در جهان و خاورمیانه در آینده جایگاه بسیار خوبی خواهد بود، گفت: بسیاری از تحریم‌کنندگان ایران متوجه اشتباه خود شده‌اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر این که جایگاه ایران در جهان و خاورمیانه در آینده جایگاه بسیار خوبی خواهد بود، گفت: بسیاری از تحریم‌کنندگان ایران متوجه اشتباه خود شده‌اند.

محمد سعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که در مذاکرات حفظ آبرو و صیانت از حق مردم و نظام به دست آمد که دارای ارزش بالایی است گفت: حتما توافق وین یکی از بهترین توافقات جهانی است. چرا که ما می‌توانستیم هم جنگ را برای خودمان به وجود بیاوریم و هم راه مذاکره را. خوشبختانه عقل ایجاب کرد و با صبر و تدبیر و با حمایت‌های رهبری این اتفاق شیرین رخ داد.

وی با بیان این که بعضی‌ها ایرادات بیهوده می‌گیرند، اظهار کرد: اگر این افراد خود در این مذاکرات بودند شاید به صفر هم نمی رساندند چه رسد به صد.در صورتی که اکثر ملت ازاین اتفاق خوشحال هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: این مساله خیلی مهم است که قدرت‌های جهان در مقابل ایران تسلیم شدند و ایران تسلیم آنها نشد. زیرا آنان تا دیروز می‌گفتند که باید تمام هستی و نیستی انرژی هسته‌ای ما از بین برود اما خوشبختانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مجبور شدند بپذیرند که ایران هم می‌تواند دارای انرژی هسته‌ای باشد.

انصاری ادامه داد:‌در مورد سازمان ملل هم شاهد بودیم سازمانی که علیه ما بود چگونه به اتفاق آراء به نفع ما رای داد و ما اگر چشم به هم بزنیم این مدت تعیین شده هم می‌گذرد و ما یکی از قدرت‌های جهان خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق فتوای مقام معظم رهبری ما با بمب هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی که خلاف دین و عقیده و مذهبمان است موافق نیستیم. آنها به دنبال بهانه بودند اما چون بهانه‌ای نیافتند تسلیم شدند. لذا به نظر می‌رسد که ما در جهان و خاورمیانه از این پس جایگاه بسیار خوبی خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد‌: حتی همسایه‌های ما فهمیدند که ایران می‌تواند ایستادگی کند. ایران در 8 سال دفاع مقدس به لحاظ مالی و اقتصادی ضررهای بسیاری دید اما در این مدت ما توانستیم به بسیاری از خواسته‌هایمان دست یابیم اکنون هم آینده بسیار درخشانی برای کشور و مملکت و نسل‌های آینده به جا گذاشته‌ایم که امید رشد آن بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر این که در دنیا ما حرف برای گفتن داریم گفت: حتی کشورهای اروپایی که ما را تحریم کرده بودند الان حتی در زمینه‌ی مسائل نفتی مشتاق هستند که با ما مشارکت داشته باشند و بسیاری از آنها درخواست هم داشته‌اند یعنی آنها متوجه اشتباه بزرگ خود در حق ایران شده‌اند لذا ما آمادگی داریم که با تمام جهانیان از جمله کشورهایی که تا دیروز از ما بد می‌گفتند تبادلات اقتصادی هم داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N896734

وبگردی