آفتاب

ابتلا به کدام نوع هپاتیت در خوزستان بیشتر است؟

ابتلا به کدام نوع هپاتیت در خوزستان بیشتر است؟

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیشترین عامل انتقال هپاتیت در خوزستان مربوط به معتادان تزریقی و درصد کمی نیز مربوط به تماس‌های جنسی محافظت نشده است.

دکتر شکراله سلمان​زاده در گفت​وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: ویروس​های هپاتیت از دو راه خوراکی و ترشحات خونی به بدن انسان منتقل می​شوند. معمولا هپاتیت نوع A و E از طریق خوراکی و هپاتیت B و C عمدتا از طریق ترشحات خونی ایجاد می​شوند.

وی افزود: احتمال تبدیل نوع B و C به بیماری مزمن بیشتر از انواع دیگر هپاتیت است و حتی ممکن است فرد مبتلا باشد ولی از آن آگاهی نداشته باشد.

سلمان‌زاده ادامه داد: هپاتیت B یکی از خطرناک​ترین انواع هپاتیت​ها است که در اثر ویروس​های مختلف ایجاد شده و موجب التهاب و تورم در کبد (سیروز کبدی) می​شود و به بافت کبد آسیب جدی وارد می​کند.

وی بیان کرد: هپاتیت B و ‍C بیشتر از انواع دیگر هپاتیت در استان خوزستان وجود دارد.

سلمان​زاده گفت: علایم بالینی همه هپاتیت​ها مشترک بوده و مانند آنقولانزا است. بیمار دچار درد مفاصل و ماهیچه​ها، تهوع و استفراغ، خستگی و ضعف، کوفتگی، بی​اشتهایی و حالت سرماخوردگی می​شود. از دیگر علایم مهمی که در هپاتیت B وجود دارد، زرد شدن پوست پس از قطع کامل تب در بدن بیمار است.

انتهای پیام

کد N896692

وبگردی