آفتاب

پربیننده های سیاسی:مذاکرات سردار سلیمانی با بارزانی/انتقادتند ازسه وزیر دولت/تشابه مصدق وروحانی

پربیننده های سیاسی:مذاکرات سردار سلیمانی با بارزانی/انتقادتند ازسه وزیر دولت/تشابه مصدق وروحانی

برخی اخبار امروز مجلس پربیننده بود. از تجمع معلمان در مقابل مجلس تا سخنان رئیس کمیسیون اصل 90 در انتقاد به سه وزیر.

جمعی از فرهنگیان صبح امروز در اعتراض به بازداشت یکی از مقامات سندیکای معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند. اين تجمع بر اساس فراخواني در روزهاي گذشته برگزار شده بود و طبق روال معمول تجمع هاي مقابل مجلس، بدون مجوز برگزار شد. اين تجمع نهايتا با ورود نيروي انتظامي پايان يافت. اینجا را ببینید. حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز در واکنش به انتشار اخباري دال بر دستگيري برخي معلمان تجمع کننده، گفت: نيروي انتظامي تعدادي از افراد را دستگير کرد اما آنها چند ساعتي مهمان نيروي انتظامي بوده اند و با ناهار از آنها پذيرايي شده و آزاد شده اند. البته سه چهار نفر که مي خواستند سمت و سوي امنيتي به اين تجمع صنفي بدهند را براي بررسي بيشتر نگه داشتند. ( اینجا را ببینید).

در پی درخواست نایب رئیس مجلس از وزیر کشور برای بررسی تجمع معلمان در مقابل مجلس و نوع مواجهه با آن، سخنگوی وزارت کشور این موضوع را از طریق معاونت امنیت پیگیری کرد. اینجا را ببینید.

حضور سردار سلیمانی و احمدی نژاد در شهر ری

مراسم بزرگداشت شهید ابومنتظر المحمداوی فرمانده عملیات سپاه بدر عراق عصر سه شنبه در حالی با حضور فرزند و برادر این شهید برگزار شد که سرداران جعفری و سلیمانی نیز پیام های تسلیتی برای وی صادر کرده بودند. اینجا را ببینید.


سردار قاسم سلیمانی فرماندە نیروی قدس سپاه چندی پیش در اربیل با مسعود بارزانی رئیس منطقە کردستان عراق دیدار کردە است.‎ اینجا را ببینید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به تهدید ایران از سوی عربستان گفت: این هم از طنزهای روزگار ما است. اینجا را ببینید.

قطعنامه سازمان ملل یک رویداد کم نظیر در تاریخ ایران است

رییس جمهور تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را یک رویداد کم‌نظیر در تاریخ ایران خواند و گفت: سازمان ملل شورای امنیت به صراحت حق غنی‌سازی کشور ما را پذیرفته است. اینجا را ببینید.

توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 یکی از موضوعاتی است که این روزها محور اصلی گفتگوها، نطق ها و تذکرهای نمایندگان مجلس در صحن و راهروهای خانه ملت شده است. اینجا را ببینید.

یکی از روزنامه های صبح نوشت: مصدق حقوق خوانده بود و در راس هیات ایرانی در لاهه ظاهر شد. وی دکترای حقوق خود را از دانشگاه نوشاتل فرانسه دریافت کرده بود. روحانی نیز دکترای حقوق خود را از دانشگاه کلدونین گلاسکو دریافت کرده و می‌دانست حل پرونده هسته‌ای نیازمند روندی دیپلماتیک و حقوقی است. اینجا را ببینید.

انتقادات تند رییس کمسیون اصل نود از سه وزیر صنعت، نیرو و کشاورزی

محمدعلی پورمختار امروز در نطق میان دستور خود به شدت از عملکرد وزرای صنعت، نیرو و کشاورزی انتقاد کرد و مدعی شد آنها با عملکرد نامطلوب خود مرتکب جرم نابخشودنی شده اند. اینجا را ببینید.

/27212

کد N896655

وبگردی