آفتاب

آیت‌الله جنتی: عده‌ای دلشان می‌خواهد با آمریکا رابطه دوستانه برقرار کنند/ بلایایی که سرمان می‌آید از

آیت‌الله جنتی: عده‌ای دلشان می‌خواهد با آمریکا رابطه دوستانه برقرار کنند/ بلایایی که سرمان می‌آید از

تسنیم نوشت:

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنانی در جمع کارکنان این نهاد، با اشاره به خطبه عید فطر مقام معظم رهبری، گفت: این مرد واقعاً استوانه و مایه قدرت اسلام است. شما مواضع ایشان در مقابل دولت آمریکا را شنیدید. من نمی‌دانم عده‌ای چطور بعد از بیانات ایشان هنوز دلشان می‌خواهد با دولت مستکبر آمریکا رابطه دوستانه برقرار بکنند؟ آن هم دولت مستکبری که وضعیت منطقه را با حمایت از تکفیری‌های جانی به جایی رسانده است که زنهای مسلمان توسط آنها اسیر می‌شوند و در بازار به‌عنوان برده به فروش می‌رسند، واقعاً چه دردی از این بالاتر که نوامیس مسلمین با این شرایط مواجه شود؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به "همه بدبختی‌های ما ناشی از گناه است" تأکید کرد: هر بلایی که بر سر ما می‌آید از گناهان است. گناه دارای اثر وضعی است. مگر در دعای کمیل نمی‌خوانیم؛ «خدایا، گناهانی را که باعث می‌شود آدم رسوا و بی‌آبرو شود»، بیامرز، یا «خداوندا، گناهی را که موجب نزول نقمات و عذاب‌های گوناگون است، ببخش!». چرا نباید باور کنیم خشکسالی‌ها، عدم نزول برکات و قحطی ناشی از گناهان است. طبق فرازهای ابتدایی دعای کمیل، گناه باعث می‌شود دعای ما حبس شده و مستجاب نشود. گناه باعث می‌شود بلا بر انسان نازل شود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه بهترین اعمال از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) ترک محرمات الهی است، اظهار داشت: متأسفانه گناهان متعددی گریبان جامعه امروز ما را گرفته است. در زمینه مسائل اجتماعی، وضع ما خیلی بد است. بی‌نظمی و بی‌قانونی و ارتشا در برخی از دستگاه‌های اداری و قضایی بیداد می‌کند و رباخواری به‌شدت شایع شده است. برخی از بانک‌ها رسماً ربا می‌دهند. در بازار رسماً ربا می‌خورند، ربایی که حکم آن از زنای با محارم هم بدتر است، آیا این گناهان موجب قطع رحمت الهی و غضب او نمی‌شود؟

2727

 

کد N896654

وبگردی