آفتاب
وزیر کشور:

فرصت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی کشور است

فرصت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی کشور است

وزیر کشور گفت:پس از ۳۶ سال غرب به قدرت ایران اعتراف کرد و توافق هسته‌ای بدین معناست که غرب معترف شده که ۱۲ سال در مورد داشتن سلاح هسته‌ای ایران به جهان دروغ گفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، افزود:مساله مذاکرات با وجود مقابله با مشکلات یک تجربه مدیریتی در سطح بین الملل در مواجهه با قدرت های اصلی جهانی بود که از آن سربلند بیرون آمدیم.

وی ادامه داد: غرب پس از 36سال اعتراف کرد که ایران تهدید نیست بلکه فرصتی است که حالا برای ورود به آن مسابقه گذاشته اند.

رحمانی فضلی بیان کرد: آنها اعتراف کردند که 12 سال علیه ایران دروغ پردازی می کردند و قبول کردند ملت ایران اداره خود را در سخت ترین شرایط دارد و باید به این جایگاه افتخار کنیم.

وزیر کشور اظهارکرد: اعتقادات دینی ما، رهبری انقلاب، وحدت و انسجام درونی و نقش مردم و استقامت آن ها جزء مولفه های اصلی قدرت ایران به شمار می آیند لذا باید بر حفظ وحدت، تکریم مردم و حفظ ارزش های دینی و پیروی از رهبری پافشاری داشته باشیم.

وی گفت: در این مدت باید بنیه اقتصادی خود را تقویت کنیم؛ ضعف نظام های حاکم بر روابط اداری و برنامه ریزی، عدم ساختار سازی درست نظام شاهنشاهی، از جمله دلایل ضعف اقتصادی ماست؛ امروز فرصت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی کشور است.

وی افزود: اولویت کشور پس از وحدت ،تقویت بنیان اقتصادی کشور است که رهبر معظم انقلاب آن را در قالب اقتصاد مقاومتی عرضه کرده اند.

رحمانی فضلی گفت: بحث بعدی تاثیرگذاری در عرصه تحولات منطقه است که در این زمینه قطعا نمی توان در حوزه تحولات منطقه ای بی تفاوت بود. این مساله یک برگ برنده برای ما تلقی می شود.

وی بیان کرد: مساله بعدی این است که باید پیوندهای خود را در عرصه دیپلماتیک و سیاسی تقویت کنیم و اگر بتوان موضوع انرژی را به عناصر سیاسی پیوند داد می توان از آن به عنوان یک ابزار قدرت استفاده کرد.

وزیر کشور گفت: این پیوندهاست که می تواند امنیت ساز باشد و به همین خاطر باید از داخل شروع کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: مناطق ما قدرت اداره خود را دارند و بنده حاضرم پنج استان را از نظر بودجه خودکفا کنم و پس ظرف پنج سال هم می توان کل کشور را در حوزه اداره داخلی خودکفا کرد. رحمانی فضلی ادامه داد: استان هایی مثل اصفهان و آذربایجان شرقی می توانند استان دیگر را نیز اداره کنند.همین استان قم ظرف پنج سال می تواند خود را اداره کند؛ باید مسابقه توسعه را در کشور راه بیاندازیم.

انتهای پیام

کد N896628

وبگردی