آفتاب
امیرعبداللهیان در دیدار با دی میستورا:

اصلاحات در سوریه ضروری است اما باید داخلی باشد

اصلاحات در سوریه ضروری است اما باید داخلی باشد

معاون وزیرخارجه کشورمان گفت: اصلاحات در سوریه را ضروری می‌دانیم، ولی با هر ایده‌ای که بدنبال برهم ریختن اوضاع باشد، مخالفیم و معتقدیم هر گونه تغییری باید دموکراتیک و توسط مردم این کشور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای به کشورمان سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون راه حل بحران سوریه گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه افزود: امروز همه طرف‌ها بخوبی می‌دانند که راهکار عبور از بحران سوریه صرفاً سیاسی است و حتی کسانیکه اقدام به مسلح کردن مخالفین نظام سوریه می‌کنند، در صدد کسب امتیاز سیاسی هستند.

معاون وزیرامورخارجه کشورمان با تشکر از تلاش‌های دیمیستورا در کمک به یافتن راه حل سیاسی در سوریه، اظهار داشت: ما اصلاحات را ضروری می‌دانیم، ولی با هر ایده‌ای که بدنبال برهم ریختن اوضاع در سوریه باشد، مخالفیم و معتقدیم هر گونه تغییری باید به روش دموکراتیک و در داخل سوریه توسط مردم این کشور انجام شود.

وی افزود: امروز جریان‌های تروریستی هستند که تحت نام‌های مختلف در مقابل سوریه قرار گرفته‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز به سوریه و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی در مبارزه علیه تروریسم کمک می‌کند.

امیرعبداللهیان با تبیین طرح چهار ماده‌ای ارائه شده از سوی وزیرخارجه کشورمان بر ضرورت مبارزه جدی و غیر گزینشی با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

دی میستورا با اشاره به افزایش خطر تروریسم در سوریه، راه حل نظامی را بی نتیجه دانست و بر ضرورت اقدام جدی در حل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی تأکید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه، خروج جنگجویان خارجی از این کشور و احترام به حقوق همه طیف‌های جامعه سوریه را اساس راه حل سیاسی برشمرد.

وی با اشاره به نتایج خوب رایزنی‌های ژنو پیرامون حل بحران سوریه، ضرورت همکاری جمعی کشورهای دارای تأثیر در صحنه سوریه و حضور جمهوری اسلامی ایران در این همکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد.

کد N896522

وبگردی