آفتاب
بروجردی در دیدار خداحافظی سفیر دانمارک در تهران مطرح کرد:

سکوت غرب در برابر کشتار مردم بی‌دفاع یمن مایه تعجب و تاسف است

سکوت غرب در برابر کشتار مردم بی‌دفاع یمن مایه تعجب و تاسف است

اندرسن کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران صبح امروز (چهارشنبه) با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به تلاش‌های سفیر دانمارک درطول مدت ماموریت خود در تهران برای بهبود روابط دو کشور به سفر هیات‌های مختلف اروپایی به کشورمان در روزهای اخیر ابراز امیدواری کرد: با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان ایران و دانمارک برای گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین، شاهد توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته ویژه بررسی مفاد توافق وین درمجلس شورای اسلامی، افزود: در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری همه گروه‌ها و جریانات سیاسی درخصوص ضرورت رعایت خطوط قرمز ترسیم شده و منافع ملی ایران در توافق اخیر اتفاق‌نظر دارند دراین چارچوب مجلس شورای اسلامی بررسی موشکافانه و دقیقی انجام خواهد داد.

عربستان با تهاجم به یمن مرتکب اشتباه راهبردی بزرگی شده است

وی تصریح کرد: ما همچنان به آمریکا بی‌اعتمادیم و نحوه برخورد این کشور با توافق وین را به دقت رصد می‌کنیم.

بروجردی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص اوضاع منطقه با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه یمن توسط نظامیان آل سعود با همکاری مزدوران داعش، تاکید کرد: عربستان با تهاجم به یمن مرتکب اشتباه راهبردی بزرگی شده است و حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از تهاجم این کشور تکرار همان اشتباهاتی است که آنها در سوریه،‌ عراق و افغانستان مرتکب شدند.

وی همچنین گفت: سکوت غرب در برابر کشتار مردم یمن به ویژه زنان و کودکان بی‌دفاع مایه تعجب و تاسف است.

تروریسم مهمترین خطری است که جهان را تهدید می‌کند

اندرسن کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران نیز درهمین دیدار با ابراز خرسندی از توافق وین و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران گفت: دولت دانمارک با حمایت از توافق بدست آمده میان ایران و 1+5 از گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی با اشاره به پایان ماموریتش در ایران افزود:درطول مدت ماموریت خود درجهت بهبود فضای حاکم بر مناسبات دو کشور تلاش شد و با خاطرات خوب از ایران به کشور بازمی‌گردم.

سفیر دانمارک در تهران در ادامه با ابراز نگرانی از اوضاع منطقه تصریح کرد:تروریسم مهمترین خطری است که جهان را تهدید می‌کند و لازم است با همکاری جمعی همه کشورها به مهار آن پرداخت.

هوگارد بر تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه ازسوی کشورش به مردم یمن تاکید کرد.

وی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد آغاز فصل جدیدی در مناسبات و همکاری‌های دو کشور باشیم.

انتهای پیام

کد N896460

وبگردی