آفتاب

جانشین احتمالی اودیرنو: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکاست

جانشین احتمالی اودیرنو: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکاست

کاندیدای ریاست ستاد کل نیروهای زمینی ارتش آمریکا معتقد است که روسیه می‌تواند بزرگترین تهدید برای آمریکا باشد. وی از حامیان ارسال سلاح برای اوکراین بوده و خواهان استقرار نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای عراقی در مناطق درگیری برای کنترل بهتر و موثرتر حملات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مارک مایلی، کاندیدای تصدی ریاست ستاد کل نیروی زمینی ارتش آمریکا در یک جلسه استماع در مجلس سنای این کشور که به منظور تایید وی برگزار شد، گفت: حامی ارسال تجهیزات دفاعی کشنده به اوکراین برای کمک به سربازان اوکراینی به منظور مقابله با حملات توپخانه‌ای شورشیان مورد حمایت روسیه در این کشور است.

ژنرال مایلی که هم در عراق و هم در افغانستان خدمت کرده برای جایگزینی ژنرال ری اودی‌یرنو به عنوان رئیس ستاد کل نیروی زمینی ارتش آمریکا معرفی شده است. دوره ریاست اودیرنو در این سمت تا چند هفته دیگر به پایان می رسد. ژنرال مایلی یکی از چندین کاندیدایی است که در هفته های آینده قرار است به عنوان مقام‌های جدید ارتش آمریکا منصوب شوند و رهبران ارتش را دستخوش تغییرات جدید سازند. یک کاندیدای دیگر ژنرال جو دانفورد، فرمانده تفنگداران نیروی دریایی آمریکاست که به عنوان کاندیدای رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا برای جایگزینی ژنرال مارتین دمپسی مطرح است.

ژنرال مایلی در خصوص این که آیا نیروهای امنیتی عراق تمایلی به جنگیدن با تروریست‌های داعش دارند؟ گفت آنها زمانی که او در این کشور بود مصمم به این کار بودند.

وی خاطر نشان کرد: پس از خروج نظامیان آمریکایی از عراق در سال 2011 زنجیره فرماندهی سربازان عراقی از بین رفت؛ سربازان عراقی حقوق مناسب دریافت نمی کنند و فرآیند آموزش نیروها نیز شکست خورده است. اگر سه یا چهار سال بگذرد و شما کمبود آموزش، کمبود پول، کمبود تجهیزات، کمبود قطعات یدکی و مهم تر از همه کمبود رهبران با کفایت، توانمند و متعهد داشته باشید شما مطمئنا می توانید درک کنید که چرا واحدهای ارتش عراق دچار فروپاشی شدند.

مایلی درباره این که چرا ماموران کنترل هوایی آمریکا در عراق لازم هستند گفت: آنها می توانند به طور موثرتری پشتیبانی هوایی نزدیک را تامین کنند. باید این اقدام به صورت جدی در نظر گرفته شود.

با این حال مایلی گفت که در خصوص این اقدام و همچنین امنیت افراد ما مسائل زیادی مطرح خواهند بود.

این ژنرال آمریکایی همچنین خاطر نشان کرد با نظر اخیر ژنرال دانفورد درباره این که روسیه به دلیل زرادخانه هسته ای بزرگش و رفتارش در سالهای اخیر بزرگترین تهدید را متوجه آمریکا می سازد، موافق است.

وی ادامه داد: رفتارهای روسیه از سال 2008 به بعد بسیار بسیار تهاجمی بوده است. آنها به گرجستان حمله کردند، آنها کریمه را تصرف کردند و به خاک اوکراین حمله کردند. این نگران کننده است.

ژنرال مایلی همچنین درباره این که آیا آمریکا باید به اوکراین سلاحهای کشنده بدهد تا ارتش این کشور را قادر به مقابله با حملات توپخانه ای و موشکی شورشیان مورد حمایت روسیه سازد گفت: من فکر می کنم که تجهیزات مرگبار (برای اوکراین) را باید در نظر بگیریم و من حامی (ارسال) تجهیزات دفاعی مرگبار (به اوکراین) هستم.

انتهای پیام

کد N896432

وبگردی