آفتاب
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

همایش پزشکان امامیه جهان اسلام در مشهد برگزار می‌شود

همایش پزشکان امامیه جهان اسلام در مشهد برگزار می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: همایش پزشکان امامیه جهان اسلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: همایش پزشکان امامیه جهان اسلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری، در نشست ستاد اجرایی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با اشاره به این‌که « در حاشیه حضور بیش از 300 پزشک امامیه از سراسر دنیا در مشهد نشست تخصصی برگزار می‌شود» گفت: این همایش 8 مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود و مجمع جهانی اهل بیت میزبان اصلی این برنامه است که با هماهنگی‌های صورت گرفته نشستی تخصصی توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و با سخنرانی دکتر رجبی دوانی استاد برسته تاریخ اسلام، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «انجمن پزشکان امامیه از سراسر دنیا به مشهد مقدس سفر می‌کنند» خاطرنشان کرد: اکثر این پزشکان کسانی هستند که بیمارستان‌هایی را در سراسر دنیا به نام امام رضا(ع) احداث کرده‌اند.

جعفری با بیان این‌که «دبیری این همایش در سطح ملی برعهده دکتر ولایتی است» اظهار کرد: بسته فرهنگی بسیار مناسبی با محوریت ترجمه 8 مقاله فرهنگ رضوی به دو زبان انگلیسی و فارسی، معرفی سیره حضرت رضا(ع) و عکس‌هایی مناسب از حرم رضوی به این میهمانان ارائه می‌شود.

دیدار با امام جمعه مشهد

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همچنین با اشاره به این‌که «اکنون دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت کشور با آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد قطعی شده است» اظهار کرد: جشنواره بهانه‌ای است که از طریق آن می‌توانیم فرهنگ رضوی را در جامعه چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی نشر دهیم و در این زمینه باید همه شرایط لازم مهیا شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تاکید بر این‌که «360 نهاد و سازمان در سراسر کشور به این بنیاد کمک می‌کنند» خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در سال جاری برنامه‌ای بسیار مناسب و در خور شان امام رضا(ع) را در مشهد مقدس برگزار کنیم.

وی به ضرورت تبلیغات محیطی در حوزه دستاوردهای دولت نیز اشاره کرد و گفت: باید زمینه‌ای مناسب در حوزه معرفی شهیدان رجایی و باهنر با توجه به تقارن این ایام با هفته دولت در حاشیه مراسم برگزاری اختتامیه این جشنواره نیز انجام شود.

جعفری در پایان اظهار کرد: از استانداری خراسان رضوی نیز به صورت ویژه تشکر می‌کنیم چرا که تاکنون همکاری بسیار ارزشمندی با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) داشته است.

بر اساس این گزارش هر یک از اعضای ستاد اجرایی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در این نشست به ارائه اقدامات انجام شده در حوزه وظایف خود پرداختند.

بر اساس این گزارش‌، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هریک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس»به نشانیwww.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N896327

وبگردی