آفتاب

سربازان انگلیسی برای آموزش شورشیان سوری در عربستان مستقر می‌شوند

سربازان انگلیسی برای آموزش شورشیان سوری در عربستان مستقر می‌شوند

در حالی که دولت انگلیس این روزها در حال برنامه ریزی برای حمله هوایی به خاک سوریه است، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت: لندن در حال اعزام سربازان خود به عربستان است تا ماموریت آموزش مخالفان دولت سوریه را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دولت انگلیس در حال برنامه ریزی برای حمله هوایی به خاک سوریه به بهانه گسترش تلاش‌هایش علیه گروه تروریستی داعش است.

آن گونه که دیلی تلگراف گزارش داده، به زودی سربازان انگلیسی در یک پایگاه صحرایی در شمال عربستان مستقر خواهند شد تا شورشیان داوطلب سوری را در زمینه مهارت‌های اساسی پیاده نظام در راستای برنامه آموزشی تحت رهبری آمریکا برای آنچه که شورشیان میانه روی سوری خوانده شده، آموزش دهند.

این ماموریت به این معنی است که انگلیس در چهار کشور به آموزش مخالفان دولت سوریه خواهد پرداخت که علاوه بر عربستان شامل ترکیه، قطر و اردن نیز می‌شوند و در مجموع 85 سرباز انگلیسی این ماموریت را پیش می‌برند.

دیلی تلگراف در ادامه گزارش خود افزود:‌ نخستین تیم از سربازان انگلیسی که به عربستان اعزام شده‌اند تنها شامل حدود دوازده تن از پرسنل نظامی انگلیس است که در کنار همکاران آمریکایی، عربستانی و فرانسوی خود فعالیت خواهند کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، اظهار داشته است، آموزش " مخالفان میانه روی سوری" و همچنین نیروهای کرد و عراقی برای شکست داعش اهمیت فراوانی دارد.

وی چند روز پیش گفت: البته اگر ما می‌خواهیم در شکست داعش چه در عراق و چه در سوریه موفق باشیم باید نیروهای زمینی در این دو کشور وجود داشته باشند اما این نیروها باید عراقی و سوری باشند.

سال گذشته در جریان سفر محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان به واشنگتن بر سر ایجاد پایگاهی در عربستان برای آموزش اعضای ارتش آزاد سوریه توافق شد.

این در حالی است که تلاش‌های تحت رهبری آمریکا برای آموزش شورشیان سوری به منظور مقابله با تروریست‌های داعش چندین ماه از برنامه ریزی عقب مانده که علت عدم داوطلب شدن گروه‌هایی است که ارتباطی با افراطگران نداشته‌اند.

انتهای پیام

کد N896266

وبگردی