آفتاب
یک مقام صهیونیست مدعی شد:

ایران تهدید مشترک اسرائیل و ترکیه است

ایران تهدید مشترک اسرائیل و ترکیه است

مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد تل آویو و آنکارا باید برای مقابله با ایران به یکدیگر نزدیک شوند چرا که این کشور تهدید مشترک برای هر دوی آنها تلقی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دور گلد» مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پی شوک حاصل از تفاهم هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ مدعی شد که تهدیدهای برخاسته از این توافق تاریخی راهگشای بهبود روابط بین تل آویو – آنکارا خواهد شد.

ترکیه از زمان به قدرت رسیدن «حزب عدالت و توسعه» روابط سردی را با رژیم صهیونیستی داشته است اما ضعف این حزب در انتخابات پارلمانی یک ماه گذشته و همچنین تحولات اخیر منطقه، گمانه زنی درباره تجدید منافع مشترک بین تل آویو - آنکارا را افزایش داده است.  

گلد در پاسخ به این سؤال که بهبود روابط با ترکیه در چه مرحله ای قرار دارد گفت: هردو طرف تلاش خود را می کنند تا برگ جدیدی را ورق بزنند و ببیند آیا می توان برای بهبود روابط کاری کرد.

وی در ادامه مدعی شد: رژیم صهیونیستی و ترکیه با تهدیدهای مشابهی روبرو هستند. ایران سعی به تضعیف ترکیه دارد و خوشبختانه ما (تل آویو و آنکارا) می توانیم برای فراموش کردن اختلافاتمان با هم به توافق برسیم.  

اگرچه طی سالهای گذشته در روابط تجاری ترکیه و رژیم صهیونیستی خللی وارد نشده است، روابط سیاسی آنها به ویژه بر سر جنگ سال گذشته «غزه» دستخوش تنش بوده است.

 ناگفته نماند که گلد در مقام مشاور باسابقه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته نیز در شهر «رم» با همتای ترک خود دیدار کرد تا زمینه بهبود روابط را فراهم کند.

کد N896204

وبگردی