آفتاب
کاشانی در تذکری مطرح کرد؛

مردم زاهدان از کم آبی شدید رنج می‌برند

مردم زاهدان از کم آبی شدید رنج می‌برند

نماینده زاهدان در تذکری با انتقاد از کم آبی در حوزه‌ی انتخابیه‌اش گفت که در چند روز اخیر شاهد قطعی آب شرب منازل شدیم که گرمای شدید هم مزید بر علت شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، ناصر کاشانی در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز (چهارشنبه) با تشکر از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت که تیم مذاکره کننده تمام سعی و تلاش خود را در راستای ارشادات رهبری و احقاق حقوق ملت ایران درحصول توافق نامه با گروه 1+5 به کار بردند.

وی در تذکری به وزیر نیرو گفت: در چند روز اخیر مردم زاهدان از کم آبی شدید رنج می‌برند و ساعات متمادی آب شرب منازل قطع می‌شود. حتی در برخی منازق قطعی شبکه وجود دارد که گرمای شدید نیز مزید بر علت شده است. به همین دلیل مردم به شدت شاکی هستند لازم است وزیر نیرو توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و کم آب مانند استان سیستان و بلوچستان و زاهدان داشته باشند که حدود 35 درصد از هدررفت آب در شبکه فرسوده زاهدان وجود دارد.

نماینده مردم زاهدان در تذکری دیگر به وزیر اقتصاد گفت: چرا وصول مالیات در محروم‌ترین استان کشور باید در رده‌های اول باشد؟ باید ایشان در اجرای بخشنامه‌ی مالیاتی توجه خاص به استان داشته و تسهیلات ویژه‌ای در جهت پرداخت مالیات با توجه به محرومیت استان و عدم توانایی اصناف در پرداخت آن منظور کند چرا که هر روز شاهد تعطیلی و لغو پروانه اصناف مختلف در شهر زاهدان هستیم.

کاشانی همچنین در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ساخت فیلمی با مضمون تروریست توسط یکی از کارگردانان در استان سیستان و بلوچستان گفت: درخواست ما این است که به هیچ عنوان لباس و فرهنگ غیور قوم بلوچ جهت برخی اهداف بازی گرفته نشود و با ساخت چنین فیلم‌هایی عزت قوم دلاور و ایرانی‌الاصل بلوچ که قرن‌هاست در پاسداری از کیان و مرزهای کشور خون داده‌اند خدشه دار نشود.

وی با بیان این که ساخت این فیلم نگرانی‌های زیادی در بین مردم و نخبگان بلوچستان سرافراز ایجاد کرده است گفت:‌ باید فیلم‌هایی با واقعیات تاریخی این قوم اصیل و دلاورکه برگرفته از اصالت و فرهنگ و تبار آنان باشد ساخته شود و و چهره‌ی مثبتی را به جهانیان نشان داده شود.

کاشانی اظهار کرد: پیش از این فیلم‌هایی با چنین مضامینی ساخته شد که اثرات نامطلوبی در منطقه ایجاد کرد و باعث نگرش منفی شد. سوال این است که چرا از دلاوری‌های قوم بلوچ در جلوگیری از تجاوز انگلیسی‌ها و پرتقالی‌ها و یا فیلم‌های حماسی در مورد شکست اسکندر مقدونی در بلوچستان و یا فیلمی با منشاء شاهنامه ساخته نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N896202

وبگردی