آفتاب

تذکر شریعت‌نژاد درباره ساخت و ساز در بافت‌های روستایی

تذکر شریعت‌نژاد درباره ساخت و ساز در بافت‌های روستایی

نماینده تنکابن در مجلس شورای اسلامی درباره ساخت و ساز در بافت‌های روستایی به مسئولین مربوطه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌ شمس الله شریعت نژاد در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تقدیر از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان خطاب به وزیر نیرو گفت:‌ بخشی از خسارات وارده ناشی از سیل اخیر متاثر از عدم لای روبی رودخانه‌های سیل خیز منطقه و واگذاری اراضی بستر سیل خیز رودخانه‌ها توسط وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود همه اخطارها هیچ پیگیری در این خصوص صورت نگرفته و گوش شنوایی وجود ندارد. این در حالی است که غرب استان مازندران که پنج برابر میانگین کشور بارش سالانه دارد با مشکل تامین آب شرب مواجه است.

نماینده تنکابن در مجلس خاطر نشان کرد: برای مهار و مدیریت آب در حوزه انتخابیه من هیچ برنامه‌ریزی از ناحیه مسئولین ارائه نشده است.

شریعت نژاد همچنین به وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در خصوص احداث خانه‌های روستایی در داخل بافت روستاها تذکر داد و افزود:‌ این خانه‌ها ملزم به داشتن سند مالکیت هستند اما بخش اعظمی از این اراضی فاقد سند می باشند و محتاج چاره اندیشی است.

وی خاطر نشان کرد: شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا اخذ مجوز و پروانه‌های ساختن به شکلی تسهیل شود که محتاج استعلام‌های موردی نباشد.

این نماینده مجلس همچنین به وزیر نفت درباره تعرفه گاز که موجب گلایه شدید مردم است و به رئیس جمهور در خصوص پرداخت وام‌های کشاورزان آسیب دیده از برف سال 1392 تذکر داد.

انتهای پیام

کد N896201

وبگردی