آفتاب

ابهامات نماینده اهواز درباره برجام

ابهامات نماینده اهواز درباره برجام

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی می گوید ابهاماتی از توافق نامه برجام دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سودانی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: دیروز خانه ملت شاهد حضور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ملت در جمع نمایندگان مردم بود و آقای دکتر ظریف وزیر پرتلاش و غیور ما و آقای دکتر صالحی دولتمرد با اخلاق و متدین گزارشی دادند که هدف اصلی آن تبیین نکات مبهم و اطمینان بخشی به نمایندگان و ملت ایران بود.

وی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده نه تنها خطوط قرمز نظام رعایت شده و استقلال، امنیت، عزت، اقتدار و مصالح ملی خدشه دار نشده بلکه تاکید داشته‌اند دستاوردهای شگفت به همراه داشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس خاطر نشان کرد: اینجانب حسب سوگندی که به عنوان نماینده ملت خورده‌ام و بنا به وظیفه شرعی ملی و قانونی خود با کمال احترام و تقدیر از تلاش‌ها و درک شرایط حساس و لزوم رسیدن به آرامش و تعامل بین‌المللی و حرکت به سوی رفع مشکلات و معضلات معیشتی مردم با صراحت تمام اعلام می‌کنم آنچه دیروز در مجلس فرمودید با آنچه در اوراق توافقنامه برجام و یا قطعنامه شورای امنیت درج شده یا همخوانی ندارد و یا حداقل برای بنده یا بسیاری دیگر ابهاماتی وجود دارد که انتظار داریم به طور شفاف و مستند پاسخی روشن و قاطع به ما بدهید.

سودانی با اشاره به ابهامات موجود برای خود گفت: تحریم‌ها لغو می‌شوند یا تعلیق؟ گذشته از لغو همزمان تحریمها در برجام موضوع لغو، موکول به هشت سال آن هم پس از نظارت کامل و راستی آزمایی توسط آژانس آن هم نه به طور مطلق بلکه با رعایت برخی محدودیت‌ها پس از هشت سال دیگر خواهد بود.

وی افزود:‌ یعنی ایران تعهداتش را کامل اجرا می‌کند و باید مشخص شود خروج از فصل هفتم از چه زمانی آغاز می‌شود. آیا ایران ملزم شده هر درخواست آژانس را تمکین کند و دست آژانس بین‌المللی برای هر بازدیدی باز گذاشته نشده است؟ آیا تحریم کامل تسلیحات متعارف علیه ایران به مدت پنج سال حتی برای واردات و صادرات با امنیت و استقلال کشور همخوانی دارد؟

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین اظهار کرد: تحریم کامل موشک‌های بالستیک ایران در قطعنامه دخالت در کار ایران نیست و آیا پذیرش پروتکل الحاقی خطوط قرمز ما نبود؟

سودانی در پایان بیان کرد:‌ آقای ظریف عزیز لطف کنید رجزخوانی‌های آمریکاییان چه اوباما و چه کری را برای ما مشخص کنید.

انتهای پیام

کد N896141

وبگردی