آفتاب
رئیس ائتلاف جوانان یمن:

جنگ علیه یمن ماهیت آل سعود را به جهان شناساند

جنگ علیه یمن ماهیت آل سعود را به جهان شناساند

رئیس ائتلاف جوانان یمن گفت: آل سعود هم‌اکنون با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند؛ چراکه به اهداف خود دست نیافتند. این جنگ حقیقت آل سعود را به جهان شناساند و مردم عربستان نیز از جنگ در یمن به هیچ وجه رضایت ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادق الشرفی رئیس ائتلاف جوانان یمن و فعال انقلابی با حضور در نشست بررسی آخرین تحولات یمن در جمع خبرنگاران،‌ اظهار کرد: ما در 50 سال گذشته در اعمال جنگ و تحریم از سوی محور استکبار جهانی و عاملین آن که از ظاهر دین استفاده می‌کنند مقاومت کرده‌ایم. یمن متأسفانه طی این سال‌ها مورد تحریم و اذیت این کشورها قرار گرفته است و از همه جوانب سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مورد ظلم واقع شده است.

وی ادامه داد: در پی 50 سال گذشته ثروت‌های یمن را آل سعود می‌مکید. یمن همواره به دلیل دارا بودن منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک بخصوص مورد طمع استعمار بوده است و حکومت‌هایی که بر روی کار آمده‌اند در واقع اجرا کننده برنامه رژیم صهیونیستی و رژیم استعمار بوده‌اند. اما اکنون دیگر مردم یمن خواستار دستیابی به استقلال و نجات از این شرایط هستند.

وی در مورد نقش رسانه‌ها در بحران یمن‌، اظهار کرد: در رسانه‌ها که اکثر آن‌ها مورد نفوذ رژیم آل سعود هستند گفته می‌شود که این جنگ به دلیل حمایت از حکومت مشروع یمن و به قدرت رساندن آن است که البته این مسأله کاملاً کذب است؛ چراکه این افراد خودشان برای حکومت در کشور خود مشروعیت ندارند. رژیم آل سعود خاندانی هستند که با زور به حکومت رسیدند و بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس آقای منصور هادی دوره‌اش در یمن به اتمام رسیده است و انتخاب شخصی دیگر به عنوان رئیس‌جمهور جدید یمن حق مردم یمن است. پس این مسأله که از آن به عنوان دلیل اصلی آغاز جنگ در یمن یاد می‌شود کاملاً یک امر ظاهری است و حقیقت ندارد. هم اکنون امارات نقش اساسی را در انجام حملات علیه شهر عدن انجام می‌دهد. به آن دلیل که بندر عدن از نظر استراتژیک دومین بندر مهم جهان است و قرار است پس از روی کار آمدن رژیم دلخواه آل سعود کنترل این بندر به دست امارات بیفتد.

رئیس ائتلاف جوانان یمن همچنین در مورد شرایط کنونی جنگ در یمن نیز اظهار کرد: به رغم بمباران‌های شدید به پیروزی‌های بزرگی رسیده‌ایم و عربستان در این جنگ که در واقع تجاوز عربستان علیه مردم یمن است با شکست‌های بزرگی روبرو شده است.

وی افزود: آن‌ها در روزهای اخیر تلاش کردند تا عدن را به طور کامل به تصرف خود درآورند و همچنین نیروهایی که از کشورهای خارجی به خدمت گرفته بودند تلاش می‌کردند تا به شهر وارد شوند اما ارتش و نیروهای مردمی یمن توانستند با تسلط بر اوضاع آن‌ها را شکست داده و صدهای تن از آن‌ها را نیز به هلاکت برسانند.

صادق الشرفی گفت: شاهد آن بوده‌ایم در مناطقی که سال‌های بسیار طولانی توسط عربستان به اشغال درآمده است به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم و بسیاری از پادگان‌های آل سعود در این مناطق به دست مردم و ارتش یمن افتاده است.

این فعال انقلابی همچنین در مورد اتحاد مردم یمن در این جنگ، اظهار کرد: هم اکنون چون همه مردم یمن از این جنگ ضررهای فراوانی دیده‌اند و معتقدند که رژیم آل سعود در طول 50 سال گذشته ظلم‌های زیادی را علیه آن‌ها انجام داده است امروز مردم یمن متحد هستند و همچنین در مبارزه با گروهک‌های تروریستی القاعده نیز مصمم هستند تا همه نقاط این کشور را از لوث وجود تروریست‌های القاعده پاک کنند.

وی افزود: مردم یمن پیچ تاریخی را که در آن قرار دارند به خوبی درک می‌کنند و با پایداری خود خواستار دستیابی به استقلال هستند.

وی تصریح کرد: مردم ظلم دیده یمن بر حق خود اصرار دارند و در این راه برای رسیدن به کرامت، عدالت و استقلال خود حاضرند تا زندگی، فرزند و همه چیز خود را قربانی کنند.

الشرفی در ادامه گفت: بحران ایجاد شده در یمن نتیجه یک توطئه بین‌المللی است که رهبران آن آمریکا و رژیم آل سعود هستند که حتی از رسیدن غذا و کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن جلوگیری می‌کنند.

رئیس ائتلاف جوانان یمن همچنین از سازمان‌های بین‌المللی، وجدان‌های بیدار و کشورهای مستقل درخواست کرد تا نقش خود را در شکستن محاصره یمن ایفا کنند و البته تأکید کرد که در صورت ادامه سکوت جامعه جهانی مردم یمن بیکار نخواهند نشست.

وی همچنین با تأکید بر این‌که «نیروهای مردمی یمن برگ‌های برنده‌ای را در اختیار دارند که هنوز علیه عربستان رو نکرده‌اند» در این مورد توضیح داد: یمن تاکنون برگ‌های برنده واقعی را که دارد رو نکرده است. یکی از مهمترین اقدامات استراتژیکی که می‌توانیم علیه تجاوز آل سعود انجام دهیم اعلام بسیج عمومی در یمن است که این امر تاکنون رخ نداده اما در صورت نیاز به سرعت آن را عملی خواهیم کرد.

وی همچنین بر توانایی نیروهای مردمی یمن در مسدود کردن تنگه باب‌المندب و یا هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی حساس عربستان تأکید کرد.

الشرفی در پایان تصریح کرد: آل سعود هم‌اکنون با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند؛ چراکه به اهداف خود دست نیافته‌اند. این جنگ حقیقت رژیم آل سعود را به جهان شناساند و مردم عربستان نیز از این جنگ به شدت ناراضی هستند.

انتهای پیام

کد N896110

وبگردی