آفتاب

داعش در لیبی برای جبران کمبود نیروهای خود اقدام به جذب زنان می‌کند

داعش در لیبی برای جبران کمبود نیروهای خود اقدام به جذب زنان می‌کند

یک منبع رسمی لیبی اعلام کرد: داعش همزمان با افزایش فشارها علیه‌ خود برای جبران کمبود نیروی انسانی‌اش در برخی محورهای نظامی دست به جذب زنان عرب زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الاهرام، وحید الزوی، مسئول دفتر اطلاع رسانی گردان شهدای الزاویه در لیبی اعلام کرد: گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند با جذب اتباع آفریقایی که به صورت غیرقانونی وارد لیبی شده‌اند و برخی زنان کشورهای عربی، کمبود نیروی خود را جبران کند تا حدی که در حال حاضر یکی از محورهای این گروه تروریستی توسط گروهی از زنان تونسی رهبری می‌شود.

الزوی افزود: پیش از این برخی از نیروهای داعشی به زنان این گروه تجاوز کرده بودند که این مساله پیش از ماه رمضان منجر به درگیری‌های داخلی در منطقه القوارشه شد.

الزوی با تاکید بر اینکه پیروزی‌های نسبت داده شده به داعش اوهام است، گفت: شهر بنغازی در آستانه آزادی است و داعش در مقابله مستقیم با نیروها ناتوان شده و با بمباران بی‌هدف مناطق مسکونی و شهروندان پخش تصاویر و ویدئوهای قدیمی قصد دارد اقتدار خود را ثابت کند حتی برخی از این ویدئوها با تاریخ روزهای آینده تصویربرداری شده‌اند تا در صورت لزوم پخش شوند.

عمر القویری، رئیس هیات رسانه‌ و فرهنگ لیبی در گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: فضای سیاسی لیبی در آستانه مرحله‌ای سخت و دشوار قرار دارد. چالش‌های بزرگی وجود دارد که روند کار پارلمان با حجم آنها متناسب نیست و همواره نشست‌های پارلمان به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به تعویق می‌افتد.

احمد الخراز، سخنگوی تیپ یک پیاده نظام وابسته به ارتش لیبی اعلام کرد: این تیپ در نزدیکی یکی از کارگاه‌های شهر بنغازی 6 آفریقایی متهم به همکاری با گروه تروریستی را بازداشت کرد.

انتهای پیام

کد N896048

وبگردی