آفتاب
پورمختار در نطق میان دستور؛

وزرای نیرو، صنعت و کشاورزی به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند

وزرای نیرو، صنعت و کشاورزی به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰، با بیان اینکه برخی وزارتخانه های دولت عملا اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند، ازعملکرد وزارت صنعت، نیرو و کشاورزی به شدت انتقاد کرده و آنها را شریک جرم درمشکلات اقتصادی مردم خواند.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته ای گفت: آنچه که در این راه بدست آمده، مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و مقاومت و ایستادگی ملت ایران بوده است.

وی ادامه داد: مجلس هم افتخار دارد با دخالت، هشدار و موضع گیری های به موقع و تصویب قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای وظایف خود را به خوبی انجام داده و در ادامه راه نیز با بررسی دقیق متن برجام تکلیف خود را در قبال ملت انجام خواهد داد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: نتیجه متن برسی برجام هر چه باشد، سیاست های منطقه‌ای و جهانی ایران تغییر نخواهد کرد و استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان که از افتخارات ملت است، ادامه می یابد.

پورمختار با تاکید بر ضرورت تکیه بر ظرفیت های داخلی در عرصه اقتصادی کشور توضیح داد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه بیرون رفت از مشکلات اقتصادی است و نباید چشم امید به بیگانگان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید مراقب حیله های دشمنان برای اختلاف افکنی باشیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در بخش دیگری از سخنرانی خود با انتقاد از عملکرد برخی وزارتخانه‌ها در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: با کمال تاسف باید بگویم که بعضی وزارتخانخه ها و شخص وزرا در عمل اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و تصمیمات آنها نشانه های آشکاری از این بی توجهی است.

پورمختار تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و شخص وزیر با علاقه وافر نشان دادن به واردات و عدم حمایت عملی از تولید و همچنین حمایت از خام‌فروشی مواد معدنی و عدم الزام معادن به تبدیل محصول همچنین عدم داشتن برنامه مشخص در صنعت بزرگ خودرو و رها نمودن آنان که با کاهش تولید و کیفیت مواجه شده ایم، عملا ثابت کرده که به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارد.

وی ادامه داد: عدم جذب یارانه تولید، بی‌توجهی به مشکلات تولیدکنندگان، دستور مستقیم به واردات کالاهای غیرضروری، عدم همکاری و  اقدام جهت واردات کالاهای استراتژیک و دانش فنی، عدم حمایت از صاحبان اندیشه های صنعتی و بی توجهی های دیگر از نمونه های بارز و روشن عدم اعتقاد نعمت زاده به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خطاب به نمایندگان تصریح کرد: شما نمایندگان مجلس که گله مندی و انتقادات صریح مقام معظم رهبری از بی توجهی به اقتصاد مقاومتی را می شنوید، تکلیفی برای خود برای برخورد، سوال و استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نمی دانید؟

پورمختار تاکید کرد: وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی نیز با عملکردهای نامطلوب در این جرم نابخشودنی سهیم هستند و باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکل بیکاری گفت: حمایت از اشتغال، کمک در بازاریابی محصولات تولیدی، آموزش، از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی است ولی با کمال تاسف باید بگویم در این راه نه برنامه ای دارند و نه اقدام عملی انجام دادند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاسف آور است. این صندوق به بنگاه اقتصادی با خالی کردن جیب کشاورزان مظلوم تبدیل شده است. عملکرد بسیار نامطلوب آن در سنوات گذشته موجب بی اعتمادی کشاورزان و سرخوردگی آنان شده است و لذا موجب کاهش میزان کشت و بیمه شده است و کشاورزان را به خاک سیاه نشانده است.

کد N895925

وبگردی