آفتاب

اپوزیسیون میانمار به دنبال جذب متحدان جدید

اپوزیسیون میانمار به دنبال جذب متحدان جدید

حزب مخالف "لیگ ملی برای دموکراسی" در میانمار در حال برقراری ارتباط با دیگر فعالان مدنی است تا جایگاه خود را پیش از انتخابات سراسری نوامبر سال جاری میلادی این کشور مستحکم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حزب اپوزیسیون "لیگ ملی برای دموکراسی" در میانمار به رهبری "آنگ سان سوچی" از رهبران سابق دانشجویی و سیاستمداران کهنه‌کار دعوت کرده تا به عنوان نامزد انتخابات سراسری نوامبر سال جاری میلادی به این حزب بپیوندند.

"کوکو گی"، یکی از اعضای پیشروی اعتراضات دانشجویی سال 1988 میلادی گفت، قصد دارد به این حزب بپیوندند و فعالان مدنی هم عقیده‌اش نیز در حال بررسی تصمیمی مشابه هستند.

وی افزود: من تاکنون تمایل خود را برای ورود به سیاست‌های پارلمان ابراز کرده‌ام. در حال حاضر رهبران گروه "نسل 88" رفتن به سیاست‌های پارلمانی را آغاز کرده و ما درباره جزئیات این انتخابات و نامزدهای آن با حزب اپوزیسیون "لیگ ملی برای دموکراسی" مذاکره می‌کنیم. اما ما با یکدیگر هیچ گونه اختلافی در خصوص اصول و قوانین اولیه نداریم.

به گزارش شبکه صدای آمریکا، "تین لوئین"، سیاستمدار کهنه کار که اوایل سال جاری میلادی از کمیته مرکزی حزب "لیگ ملی برای دموکراسی" تعلیق شده نیز اعلام کرد در این انتخابات شرکت خواهد کرد. وی که یک کارشناس آموزشی است یکی از بنیان‌گذاران "شبکه ملی برای اصلاح سیستم آموزشی" نیز محسوب می‌شود.

تین لوئین افزود: حزب "لیگ ملی برای دموکراسی" روز یکشنبه از من خواست تا اعلام نامزدی کنم و دفتر این حزب در منطقه "باگو" نیز از من خواست تا به این انتخابات بپیوندم. آنها از من خواستند تا نماینده منطقه "شوئکین تاون شیپ" که نامزدی ندارد، باشم و من نیز رسما درخواستم را ارائه دادم.

"زین مار آنگ"، فعال کهنه کار حقوق زنان نیز دعوت صورت گرفته برای شرکت در انتخابات پارلمانی به عنوان یکی از اعضای حزب اپوزیسیون "لیگ ملی برای دموکراسی" را پذیرفت.

"نیان وین"، یکی از اعضای اجرایی حزب "لیگ ملی برای دموکراسی" گفت: این نامزدهای بالقوه ابتدا باید برای عضویت در این حزب درخواست دهند و سپس به عنوان نامزد انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: ما آن‌ها را به پیوستن به این حزب ترغیب کرده و از آن‌ها می‌خواهیم از شهرهای مهمی که می‌خواهند نماینده آن باشند درخواست دهند.

انتهای پیام

کد N895828

وبگردی