آفتاب

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: دمشق آماده همکاری با همگان در یک جبهه علیه تروریسم است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: دمشق آماده همکاری با همگان در یک جبهه علیه تروریسم است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه ضمن تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران و غرب تغییری در ساختار و جایگاه کشورها در منطقه ایجاد خواهد کرد، گفت: ایران همواره در کنار ما بوده و ما نیز در کنار این کشور بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، عمران زعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد: توافق هسته‌ای ایران و غرب تغییری در ساختار و جایگاه کشورها در منطقه ایجاد خواهد کرد. ایران سال‌ها در کنار ما بوده و ما نیز سال‌ها در کنار این کشور بوده‌ایم، این اصول و روش هم‌پیمانان و دوستان است.

وی افزود: جنگ در سوریه از همان آغاز از مرز یک بحران داخلی عبور کرد. موضع ایران در قبال سوریه قبل و بعد از توافق همواره یکی بوده است. باید در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز در زبان سیاسی که کشورهای همجوار را با آن مورد خطاب قرار می‌دهند بازنگری شود. این کشورها زمانی که داعش به عربستان رسید هشدار ما را درخصوص خطر تروریسم درک کردند.

زعبی تاکید کرد: یک کشور به تنهایی نمی‌تواند با تروریسم تکفیری مقابله کند. مواضع دولت‌ها و کشورها نیز باید همواره از منافع مردمشان سرچشمه بگیرد.

وی گفت: ما هیچ‌گاه با تلاش منطقه‌ای یا بین‌المللی برای مقابله با تروریسم مخالف نبوده‌ایم. دمشق آماده همکاری با همگان در یک جبهه علیه تروریسم است. جهان باید خطر تروریسم را درک کند. تنها حسن‌نیت در سیاست کافی نیست بلکه باید مواضع عملی در مقابله با تروریسم اتخاذ شود.

انتهای پیام

کد N895797

وبگردی