آفتاب

تظاهرات تونسی‌ها در اعتراض به احداث دیوار مرزی با لیبی

تظاهرات تونسی‌ها در اعتراض به احداث دیوار مرزی با لیبی

تعداد زیادی از مردم تونس با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با ساخت دیوار در مرزهای تونس با لیبی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، اخیراً حبیب الصید، نخست‌وزیر تونس اعلام کرد که دولت احداث یک دیوار و خندق در طور مرزهایش با لیبی را در راستای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به کشور به ویژه پس از حمله اخیر به هتل شهر «سوسه» آغاز کرده است.

در همین راستا ده‌ها تن از معترضان تونسی در شهر «بن قردان» در نزدیکی مرزهای تونس با لیبی تجمع کرده و مخالفت خود را با ایجاد دیوار مرزی اعلام کردند.

ساکنان بن قردان معتقدند که این اقدام هیچ کمکی به مبارزه با تروریسم و قاچاق سلاح نمی‌کند و تنها موجب افزایش تنش‌ها و تنگ شدن عرصه بر ساکنان و جوانان این شهر می‌شود که از بیکاری و نبود امکانات برای توسعه در این منطقه مرزی رنج می‌برند.

اما مقامات تونس تاکید دارند که احداث دیوار در مرز با لیبی اقدامی است که موجب پیشگیری از حملات می‌شود به ویژه اینکه عاملان حمله به «باردو» و سوسه تونس در پادگان‌های لیبی آموزش دیده بودند، تونس همچنان به تدابیر امنیتی خود برای ممانعت از پیوستن شهروندان این کشور به تروریست‌ها ادامه می‌دهد و یگان‌های امنیتی این کشور 12 سلفی مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی را بازداشت کردند.

در همین راستا معز السیناوی، سخنگوی ریاست‌جمهوری تونس اخبار منتشر شده در خصوص موافقت با ایجاد پایگاه نظامی آمریکایی در این کشور را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N895766

وبگردی