آفتاب

رایزنی حداد و جلالی برای تعیین ترکیب «کمیسیون ویژه بررسی توافق»

رایزنی حداد و جلالی برای تعیین ترکیب «کمیسیون ویژه بررسی توافق»

روسای دو فراکسیون اصولگرای مجلس شورای اسلامی در راستای ارائه فهرست واحد به صحن علنی جهت انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته ای در حال رایزنی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی پس از آنکه وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی گزارش خود را از متن برجام ارائه دادند، با پیشنهاد ۲۴ نماینده مجلس و رای اکثریت نمایندگان مقرر شد کمیسیون ویژه بررسی توافق وین تشکیل شود.

طبق آیین نامه مجلس در مسائل مهم و استثنایی که برای کشور پیش می آید و در این خصوص تشکیل کمیسیون ویژه ای برای رسیدگی و تهیه گزارش ضرورت پیدا می کند، به پیشنهاد حداقل ۱۵ نفر از نمایندگان و تصویب مجلس، این کمیسیون تشکیل می شود. اعضای کمیسیون ویژه که ۱۵ نفر خواهند بود، مستقیما در جلسه علنی توسط نمایندگان با رای مخفی و اکثریت نسبی انتخاب خواهند شد.

از دقایق اولیه تشکیل جلسه روز چهارشنبه حداد عادل و کاظم جلالی، روسای دو فراکسیون اصلی مجلس، به همراه تعدادی از اعضا مشغول رایزنی در این خصوص بودند.

روسای دو فراکسیون مجلس هم اکنون در حال رایزنی برای پیدا کردن راهکاری برای معرفی اعضای کمیسیون ویژه هستند. گفته می شود دو فراکسیون مجلس قصد دارند فهرست واحدی را به صحن علنی جهت رای‌گیری برای عضویت در کمیسیون ویژه معرفی کنند.

پیش از این دو فراکسیون اصولگرای مجلس توانسته بودند در انتخابات هیات رئیسه مجلس نیز در مورد ریاست و نواب رئیس به فهرست واحد برسند.

 

 

 

کد N895659

وبگردی