آفتاب

ادعای مضحک تد کروز درباره پیامدهای توافق هسته ای

ادعای مضحک تد کروز درباره پیامدهای توافق هسته ای

سناتور ایالت تگزاس و از نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا مدعی شد که توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ می تواند به کشته شدن میلیون ها آمریکایی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال ژورنال، تد کروز که در جمع خبرنگاران در ساختمان کنگره سخن می گفت، اظهار داشت: اگر ایران تعهدات خود را در قبال توافق هسته ای نقض کند این تنها اسرائیل نخواهد بود که به خطر خواهد افتاد؛ بلکه بدترین سناریو این خواهد بود که ایران واقعا از سلاح هسته ای استفاده می کند.

وی افزود: اسرائیل می تواند هدف اصلی بمب های هسته ای ایران باشد اما آمریکا نیز از این بابت در خطر خواهد بود.

این سناتور جمهوریخواه در اظهاراتی توهم آمیز گفت: اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، یکی از خطرناک ترین اقدامات می تواند این باشد که این بمب را سوار بر کشتی کرده و آن را در هرجایی در اقیانوس آرام به طور مستقیم به سمت جو شلیک کند؛ اگر این بمب به اندازه کافی بالا برود و کلاهک آن منفجر شود، یک پالس عظیم الکترومغناطیسی ایجاد خواهد شد که به آن EMP گفته می شود.

تد کروز ادامه داد: EMP می تواند باعث خاموشی تمام برق در سواحل شرقی آمریکا شود، بازارهای بورس و سیستم های مالی ما را تعطیل کند و حتی از آن مهم تر سیستم انتقال آب، برق و حمل و نقل ما را مختل کند.

به ادعای این سناتور آمریکایی انفجار بمب هسته ای در جو و تاثیر آن بر سواحل شرقی این کشور می تواند باعث مرگ میلیون ها نفر از شهروندان شود.

گفتنی است کروز مانند بسیاری دیگر از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا مخالف توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ است که در روز ۲۳ تیرماه در وین اتریش به امضا رسید ولی گویا نگرانی وی نسبت به سایر نمایندگان بیشتر است.

 

کد N895472

وبگردی