آفتاب

اعلام کشته شدن عضو القاعده برای بار دوم در حملات ائتلاف به سوریه

اعلام کشته شدن عضو القاعده برای بار دوم در حملات ائتلاف به سوریه

وزارت دفاع آمریکا برای دومین بار از کشته شدن «محسن الفضلی» عضو کلیدی القاعده در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حمله جنگنده های ائتلاف به مواضع تروریست ها در سوریه «محسن الفضلی» شهروند کویتی عضو کلیدی القاعده کشته شده است. این خبری بود که خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد. بر این اساس این عضو کلیدی گروه موسوم به «خراسان» در حمله روز هشتم جولای به منطقه سرمده واقع در حومه ادلب کشته شده است.

پنتاگون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد الفضلی از اعضای ارشد و عملیاتی القاعده و در ارتباط تنگاتنگ با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بوده است. این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت دفاع آمریکا پیشتر نیز مدعی کشته شدن الفضلی شده بود.

در خبری که اواخر سپتامبر گذشته (اوایل مهر ماه ۱۳۹۳) منتشر شد «جان کربی» سخنگوی پنتاگون برای نخستین بار مدعی کشته شدن محسن الفضلی در حملات جنگنده های ائتلاف به سوریه شده بود. به ادعای وی قربانیان این حمله، الفضلی و اعضای خانواده وی بوده اند. آمریکا گروه خراسان را شبکه‌ای از شبه‌نظامیان القاعده در پاکستان و افغانستان توصیف کرده است که در کنار جبهه‌ النصره در سوریه می‌جنگند.

اعلام اخباری از این دست عمدتا با اهداف تبلیغاتی برای نشان دادن موثر بودن حملات ائتلاف موسوم به ضدداعش در عراق و سوریه انجام می گیرد. با این حال تحولات میدانی در این دو کشور بیانگر بی نتیجه بودن این حملات و دروغین بودن ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا است.

کد N895455

وبگردی