آفتاب
منصوری آرانی:

راهبرد مشخصی برای بعد از توافق تعیین شود

راهبرد مشخصی برای بعد از توافق تعیین شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تعیین راهبردی مشخص برای کشور بعد از توافق هسته‌ای گفت که متوقف شدن در یک پیروزی تحت عنوان توافق خطرات زیادی را متوجه کشور می‌کند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در مجلس و کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود، افزود: این توافق در مردم روحیه نشاط،‌ امید و روحیه حماسی بوجود آورده که این روحیه باید حفظ شود.

وی با اشاره به تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده زحمت زیادی کشیده و گفت‌وگوها و نشست‌ها به توافق تبدیل شده است. در پی آن هم در سطح منطقه و بین‌الملل هم حتماً روابط سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا خواهد کرد؛ همان طور که در حال حاضر کشورهای زیادی در نوبت ورود به ایران هستند تا در مورد مسایل اقتصادی گفت‌و گوهایی داشته باشند.

نماینده مردم کاشان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران برای نقش‌آفرینی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بعد از توافق هسته‌ای، تصریح کرد: ما اکنون وارد عرصه گفت‌وگوهای بین‌المللی شده‌ایم. البته اثرات توافق اخیر را می‌توان در هر کدام از مولفه‌ها به شکل جزیی‌تری نیز واکاوی کرد.

منصوری آرانی ادامه داد: ما باید عنایت داشته باشیم که خیلی شکست‌ها در زمان پیروزی رخ می‌دهد چون کشورها و جوامع گاهی دچار غرور کاذب می‌شوند. لذا مسئولین ما باید بلافاصله استراتژی و دکترین و راهبرد خود را مشخص کنند تا بدانند در هر مقطع چه کاری باید انجام دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطرنشان کرد: این‌که در یک پیروزی تحت عنوان توافق متوقف شویم،‌ خطرات زیادی را متوجه کشور می‌کند. لذا مسئولین باید راهبردی داشته باشند و کشور، جامعه و مردم را برای حرکت در مسیر این راهبرد آماده کنند.

وی با بیان این‌که توافق هسته‌ای پول‌های بلوکه شده‌ ایران را به کشور برمی‌گرداند، افزود: ما باید برای هزینه کرد این پول‌ها برنامه داشته باشیم. باید ببینیم آیا می‌خواهیم به دنبال کار احساسی باشیم تا مجلس و دولت آینده را با کار احساسی تحت تأثیر قرار دهیم یا می‌خواهیم به شکل مبنایی به دنبال حل مشکل بیکاری کشور با به حرکت درآوردن بخش صنعت باشیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید مردم را برای حرکت در راهبرد مشخصی بعد از توافق آماده کند، تصریح کرد: در حال حاضر ما در مقطعی هستیم که از اقتصاد نفتی فاصله گرفته‌ایم. زمانی ما سه میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم اما اکنون تولید ما به یک میلیون بشکه رسیده است. لذا باید سعی کنیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم، دست از خام‌فروشی برداریم و مشتقات نفتی را در کشور فرآوری کنیم. اینها اقداماتی است که باید در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شود تا خدای ناکرده زمینه رفاه با پول‌های باد آورده ایجاد نشود.

انتهای پیام

کد N895451

وبگردی