آفتاب

ارتش آمریکا هر گونه هماهنگی با دمشق در حملات ضد داعش را رد

ارتش آمریکا هر گونه هماهنگی با دمشق در حملات ضد داعش را رد

ارتش آمریکا هر گونه هماهنگی با دولت سوریه در انجامم حملات هوایی علیه مواضع گروهک تروریستی داعش را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، به گفته یک افسر کُرد، جنگنده های ارتش سوریه طی روزهای گذشته در آسمان شهر الحسکه همزمان با هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به پرواز در آمده اند.

نیروهای دولت سوریه با نیروهای کُرد در درگیری های علیه عناصر تروریستی داعش در الحکسه مشارکت دارند. پیشتر یک افسر یگان های مدافع خلق کُرد که درگفتگو با خبرگزاری فرانسه، گفته بود: میان نیروهای ارتش سوریه و ائتلاف بین المللی ضد داعش، هماهنگی وجود دارد و آنها از طریق طرف میانجی کُردی با هم ارتباط برقرار می کنند.

اما «کورتیس کلوگ» سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه، امروزسه شنبه هر گونه هماهنگی میان نیروهای ارتش سوریه را رد کرد و گفت: هواپیماهای آمریکا به هیچ وجه نه به صورت مستقیم و نه از طریق میانجی با هواپیماهای سوریه هماهنگ نمی کنند و در گذشته نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.

آمریکا ائتلاف بین المللی متشکل از ۶۰ کشور را در مبارزه علیه گروهک داعش در سوریه و عراق رهبری می کند. این ائتلاف از چند ماه پیش حملات هوایی علیه پایگاه های داعش در سوریه و عراق را شروع کرده است، ولی در مورد میزان خسارت های وارده به داعش هنوز آمار مستندی ارائه نکرده است.

گفتنی است حملات ائتلاف بین المللی علیه داعش بیشتر جنبه نمایشی دارد و از زمان شروع این حملات تا کنون باعث آزادی هیچیک از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق نشده است.

کد N895417

وبگردی