آفتاب
امیر پوردستان در پاسخ به مهر:

برگزاری۶ رزمایش در سال ۹۴/اجازه بازرسی به هیچ فرد خارجی نمی‌دهیم

برگزاری۶ رزمایش در سال ۹۴/اجازه بازرسی به هیچ فرد خارجی نمی‌دهیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش در سال ۹۴، شش رزمایش پیش‌بینی کرده است که در مناطق مختلف کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه «دومین یادواره شهدای دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی‌(ع)» که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به سئوال مهر که آیا با قطعنامه جدید شورای امنیت، محدودیت‌هایی در مباحث نظامی ایران اعمال می‌شود؟ گفت: مواضع کلی نظام را فرماندهی کل قوا مشخص می‌کند و متنی که توسط وزیر امور خارجه در نشست ۱+۵ امضا شد و در حال بررسی است، مصوبات آن تنها به بازدید از مراکز نظامی ختم نمی‌شود و منحصراً مربوط به مواردی است که در متن توافق آمده است.

وی افزود: اجازه بازرسی به هیچ فرد خارجی داده نمی‌شود و حرف‌هایی که رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود زده است، نشان می‌دهد که از توان نظامی جمهوری اسلامی ایران آگاهی ندارد و هر کس که بخواهد به ایران تعرض کند، پاسخ کوبنده‌ای دریافت می‌کند.

پوردستان با اشاره به رزمایش‌های نیروی زمینی ارتش در سال ۹۴، گفت: نیروی زمینی ارتش در سال ۹۴، شش رزمایش پیش‌بینی کرده است که در مناطق مختلف، اجرایی خواهد شد و اغلب در مناطق جنوب شرق، شمال‌غرب و جنوب غربی برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اغلب این رزمایش‌ها تخصصی هستند و سعی می‌کنیم در هر رزمایشی روی یک تخصص خاصی تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در این رزمایش‌ها قرار شده است یک رزمایش مشترک با بسیج و سپاه پاسداران برگزار کنیم و یک ظرفیت عملیاتی و آموزشی خوبی را بکار بریم.

پوردستان تصریح کرد: در این رزمایش‌ها ما قابلیت‌هایمان را در یک صحنه واقعی ملاحظه خواهیم کرد و قابلیت‌های رزمی‌ خود را مطابق خواسته قرارگاه مرکزی خاتم، ارتقا خواهیم داد.

کد N895411

وبگردی