آفتاب
ادعای تکراری «جان بولتن»:

ایران با توجه به رفتار گذشته اش، توافق هسته ای را نقض می کند

ایران با توجه به رفتار گذشته اش، توافق هسته ای را نقض می کند

«جان بولتن» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنان امروز خود بدون ارائه دلیلی مدعی شد که ایران در حال حاضر نیز مشغول نقض توافق هسته ای اخیر بوده و هدف این کشور از مذاکره تنها لغو تحریم ها بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فری بیکن، جان بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه در سخنانی در خصوص وجود یک خطر بزرگ هشدار داد و ادعا کرد که ایران از تأسیسات مخفی برخوردار است که مورد بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نخواهد گرفت.

جان بولتون در این باره بدون ارائه هرگونه دلیل و مدرکی ادعا کرد: فکر می کنم، ایران هم اکنون هم در حال نقض توافق هسته ای باشد؛ چرا که در گذشته اینگونه رفتارها را داشته است. ایرانی ها سال هاست که چنین برنامه ای دارند. شخصاً معتقدم که ایران دارای تأسیساتی است که ما از آن ها خبر نداریم.

وی با تکرار مواضع اتهامی گذشته خود درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت: ایران در گذشته تلاش کرد تا تأسیسات هسته ای خود را در اعماق زمین و زیر کوه ها قرار داده تا کسی نتواند آن ها را بازدید کند یا به آن ها حمله نماید.

سفیر اسبق آمریکا افزود: ایرانی ها از سازمان بین المللی انرژی اتمی می خواهند تا در گزارش خود اعلام کند که برنامه هسته ایش فاقد هرگونه کاربری نظامی است. آن ها می خواهند تا تحریم ها لغو شده و سپس همه چیز از ابتدا و دوباره آغاز شود.

کد N895376

وبگردی