آفتاب

اتمام ساخت واحد 2 نیروگاه هسته‌ای کودانکولام هند

اتمام ساخت واحد 2 نیروگاه هسته‌ای کودانکولام هند

بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند؛ علاوه بر صدور مجوز ایمنی و امنیتی لازم برای واحد 1 نیروگاه کودانکولام، ساخت راکتور 2 این نیروگاه هسته‌ای در هند به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه ایندیا تایمز؛ هم‌چنین بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند (AERB) راکتور هسته‌ای واحد 1 این نیروگاه از 31 دسامبر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

هم‌چنین بازرسان ایمنی در حال انجام آخرین بازرسی‌های ایمنی و امنیتی تا پیش از آغاز به فعالیت راکتور هسته‌ای واحد 1 نیروگاه کودانکولام هستند.

این ستاد هم‌چنین اعلام کرده است که مجوز اولیه ساخت پروژه نیروگاه هسته‌ای (GHAVP) را که شامل 4 راکتور هسته‌ای 700 مگاواتی است و در منطقه گوراچنور هند واقع است را صادر کرده است. این 4 راکتور، نسل جدیدی از راکتورهای آب سنگین تحت فشار (PHWR) است.

بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند همه اصول طراحی و ساخت پروژه‌ نیروگاه هسته‌ای (GHAVP) در واقع تکرار پروژه‌های نیروگاه‌های هسته‌ای کاکراپار و راجاستان است که هر دوی این نیروگاه‌های هسته‌ای در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارند؛ اما 4 راکتور هسته‌ای 700 مگاواتی نیروگاه (GHAVP) که از نوع راکتورهای آب سنگین تحت فشار هستند به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید ایمنی و امنیتی مجهز خواهند بود.

هند هم اکنون دارای برنامه هسته‌ای گسترده‌ای است که انتظار می‌رود تا پایان 2020 ظرفیت تولید انرژی نیروگاه‌های هسته‌ای خود را به 14600 مگاوات برساند و درنظر دارد تا سال 2050 بتواند میزان 25 درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق استفاده از انرژی هسته‌ای تولید کند.

انتهای پیام

کد N895315

وبگردی