آفتاب
در کمیسیون بهداشت انجام شد؛

بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت با حضور وزیر بهداشت

بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت با حضور وزیر بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در کشور با حضور وزیر بهداشت در جلسه بعد از ظهر امروز این کمیسیون خبرداد.

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون وزیر بهداشت به همراه جمعی از معاونانش جهت بررسی چالش ها ومشکلات حوزه بهداشت حضور پیدا کردند گفت که در این جلسه موضوع مدیریت منابع تجمیع بیمه‌ها، نحوه اجرای طرح تحول سلامت و زمینه‌های لازم برای نوشتن قانون برنامه ششم مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اگر وزرا اقدامات لازم را انجام دهند می توان برنامه ششم را به بهترین نحو تدوین کرد موضوعی که شامل حوزه سلامت و بهداشت می‌شود و باید وزارت بهداشت به گونه ای عمل کند تا از این قافله عقب نماند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه رضایتمندی خوبی از اجرای طرح تحول سلامت حاصل شده است در عین حال گفت: گلایه هایی از نحوه اجرای این طرح در خصوص عادلانه نیروی انسانی، تامین نیروی انسانی متخصص ، تجمیع بیمه ها و سوق دادن پزشک خانواده به سمت پزشک محوری وجود دارد که باید این ضعف ها برطرف شود، وزیر بهداشت نیز قول مساعد جهت برطرف کردن این مشکلات داد.

وی در پایان گفت که وزیر بهداشت در این جلسه خواستار تخصیص بودجه سلامت و مدیریت سازمان برنامه و بودجه و کمک مجلس برای رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام

کد N895271

وبگردی