آفتاب

پزشکیان: گزارش ظریف در مجلس دلواپسان را قانع کرد/ رویکرد کلی نمایندگان در بررسی توافق مثبت است

پزشکیان: گزارش ظریف در مجلس دلواپسان را قانع کرد/ رویکرد کلی نمایندگان در بررسی توافق مثبت است

نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید: گزارش وزیر امورخارجه در مجلس از روند توافق هسته ای اکثریت کسانی که دلواپس خوانده می شوند را نیز قانع کرد.

مسعود پزشكيان در گفتگو با خبرآنلاين در خصوص ارزيابي خود از گزارش امروز محمد جواد ظريف و علي اكبر صالحي در صحن علني مجلس و اينكه آيا اين توضيحات توانست نمايندگاني كه به"دلواپس" مشهور هستند را قانع كند يا نه؟ تصريح كرد: طبيعي است كه همه آن ها را نتواند اقناع كند، اما به نظر مي رسد تعداد بسياري از آن ها قانع شده باشند. پشتيباني اي كه رهبري از تيم مذاكره كننده داشتند تاثير بسياري بر سكوت و يا همراهي تعدادي از نمايندگان منتقد توافق و دلواپس داشته است.

 وي افزود: تعدادي از نمايندگان دغدغه هايي دارند و تصور مي كنند كه به لحاظ كارشناسي اين توافق آن چه که مي خواستيم، نيست. كساني كه متن اين توافق را كارشناسي مي كنند، مواردي را كه براي نمايندگان دغدغه ايجاد كرده را بررسي خواهند كرد اما ديگر نبايد آن را تبديل به غرض و دعوا و تفرقه كنند.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد: گزارش امروز آقاي ظريف گزارش بسيار خوب و جامعي بود. اينكه قرار بر تشكيل كميسيوني ويژه براي بررسي توافق شد نيز اقدام خوبي است چرا كه توافق هسته اي تنها مختص به مباحث امنيتي نيست كه بخواهد در كميسيون امنيت ملي بررسي شود، بلكه در اين توافق بحث هاي تخصصي ديگري از جمله اقتصادي؛ صنعتي؛ و تجاري نيز مطرح است و همه اين ها را در بر مي گيرد.

 پزشكيان ادامه داد: اگر تنها از منظر امنيتي به بررسي توافق برجام بنگيريم، قافيه را مي بازيم. چراكه اين توافق يك بسته اي است كه بايد براي بررسي آن در كميسيون ويژه، نمايندگاني از کميسيون هاي مختلف حضور داشته باشند و درباره آن نظر بدهند و نبايد تنها يك گروه امنيتي نگاه امنيتي خود را در بررسي توافق مسلط كنند.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي همچنين در پاسخ به اينكه «آيا دليل علني برگزار شدن جلسه امروز حاشيه هاي جلسه غير علني گذشته مجلس با حضور ظريف بود؟» تصريح كرد: البته اگر امروز هم جلسه به صورت غير علني بر گزار مي شد عده اي نمي توانستند حاشيه سازي هاي جلسه گذشته را انجام دهند. چون با پشتباني اي كه رهبري از  تيم مذاكره كننده كردند، آن عده حداقل در ظاهر جرات نمي كنند كه حرف دل شان را به زبان بياورند. اما از انجايي كه متن توافق از سوي طرفين مذاكره كننده تصويب شده و همه چيز روي كاغذ امده است جلسه به صورت علني برگزار شد تا اگر كسي نظر و ابهامي دارد، مطرح كند. از اين رو رويكرد كلي مجلس نيز در بررسي متن توافق مثبت ارزيابي مي شود.

27220

کد N895261

وبگردی