آفتاب
شهریاری:

مدعیان دروغین حقوق بشر جنایات عربستان را تایید می‌کنند

مدعیان دروغین حقوق بشر جنایات عربستان را تایید می‌کنند

نماینده زاهدان در مجلس گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر نه تنها فقط نظاره‌گر بلکه جنایات کشور عربستان را تایید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی شهریاری در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم هسته‌ای، گفت: این تیم هرآنچه در توان داشت را برای گرفتن امتیاز از کشورهای1+5 به کار برد اما تا اجرایی شدن توافق فاصله زمانی قابل توجهی وجود دارد به همین دلیل نباید در این مدت دچار ذوق‌زدگی خوش‌بینانه شد، اگرچه توافق حاصل شده به دلیل مقاومت و ایستادگی ملت ایران است که علیرغم سی و اندی سال تحریم نتوانستند آنها را به زانو درآورند.

وی با تاکید براینکه در صورت اجرایی شدن توافق یا عکس آن مردم ایران همچنان به راه خود ادامه خواهند داد، افزود: مردم ایران با تاسی از مولای خود اباعبدالله حسین(ع) به دشمنان نظام خواهند گفت هیهات من الذله، همچنین با اجرای اقتصاد مقاومتی که چند سال است مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند راه خود را ادامه خواهند داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به حرام بودن جنگ در ماه رمضان اظهار کرد: با وجود آنکه جنگ در ماه رمضان حرام است اما رژیم کودک کش عربستان سعودی به پشتیبانی صهیونیسم و آمریکایی جنایتکار در این ماه نیز به جنایت‌های خود ادامه داد و مدعیان دروغین حقوق بشر نه تنها فقط نظاره‌گر بلکه این جنایات را تایید می‌کنند. امت اسلامی در سایه رهبری خردمندانه رهبری به‌یقین هوشیاری خود را حفظ خواهند کرد، اگر امروز در سوریه، یمن، عراق بحرین، تونس و لیبی به مسلمان کشی ادامه می‌دهند و نیروهای جنایتکاری مانند داعش توسط استکبار جهانی به وجود آورده، فقط و فقط برای فشار به جمهوری اسلامی است.

شهریاری با بیان اینکه اگر منطقه مدیریت نشود باید در مرزهای ایران با این درنده‌خویان جنگید، افزود: متاسفانه طبق گزارشی که توسط دولت تدبیر و امید ارائه شده است کم درآمدترین و فقیرترین مردم کشور، مردم سیستان و بلوچستان هستند، همچنین بالاترین نرخ بازمانده از تحصیل حدود 200 هزار نفر در این استان وجود دارد که مدارس بچه های این استان هنوز کپری است. بیش از دو هزار روستا نیز با تانکر آبرسانی می‌شوند و متاسفانه مشکلات آب آشامیدنی در این استان از مشکلات جدی است همچنین بیشترین نرخ بی‌سوادی را استان سیستان و بلوچستان دارد و این استان حتی یک متر آزادراه ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه گفت: بالاترین نرخ بیکاری برای استان سیستان و بلوچستان است و در هر خانه‌ای چند نفر تحصیل کرده بیکار در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد، این مسئله باعث افسردگی جوانان شده که ممکن است سمت اعتیاد بروند. دولت نتوانسته از فرصت‌های استان سیستان و بلوچستان که بیش از 1200 کیلومتر مرز خشکی و 300 کیلومتر مرز آبی دارد استفاده درستی کند. مراحل قانونی منطقه آزاد تجاری سیستان خیلی طولانی شده و مردم چشم انتظار اجرای هر چه سریعتر آن هستند.

شهریاری یادآور شد:‌ حدود 19 هزار نفر از کسبه استان سیستان و بلوچستان با افزایش غیر منطقی مالیات دچار مشکل شده و بسیاری از اصناف به تعطیلی کشیده شده اند و بر بیکاران استان افزوده شده است.

وی افزود: این استان تنها استان کشور است که حتی یک جایگاه سوخت سی ان جی ندارد. یکسان سازی قیمت سوخت باعث شده تعداد زیادی از آژانس های حمل و نقل شهری و بین شهری تعطیل شود و حتی تاکسی داران حاضر به ادامه این شغل نیستند چون احساس می‌کنند هیچ فرقی با سایرین ندارند و دولت باید فکر جدی در این رابطه داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین نسبت به از بین رفتن دریاچه‌های داخلی از جمله هامون و ارومیه به دولت تذکر داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس همچنین نسبت به مشکل دریافت حقابه و رفع مشکل کمبود آب شرب و گاز رسانی و همچنین تکمیل راه آهن چابهار در حوزه انتخابیه خود تذکر داد.

انتهای پیام

کد N895056

وبگردی