آفتاب

اظهارات "اون" درباره پدرش

اظهارات "اون" درباره پدرش

رهبر جوان کره‌شمالی در جریان بازدید از یک کارخانه تولید لوکوموتیو در پیونگ‌یانگ در اظهارنظری بی‌سابقه به صورت حسرت‌باری از پدرش سخن گفت که در جریان سفر کاری در قطار در حال حرکت جان سپرد. وی اعلام کرد که خطوط آهن کشورش باید مدرن شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی روز یکشنبه در مجتمع صنعتی «کیم جونگ تائه» در پیونگ‌یانگ به بیان نکاتی پرداخت و گفت: هر زمان من به اینجا بیایم و از این کارخانه بازدید کنم، مصائب بزرگ و کوچک و رهنمودهای کیم جونگ ایل، پدرم و کیم ایل سونگ، رهبر خلق کره‌شمالی را به یاد می‌آورم که در سئول زندگی خودشان را وقف مردم و سرزمینشان کردند. ما تنها با داشتن خطوط آهن بهتر می‌توانیم از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم و من دیگر شاهد مرگ عزیزانم نیستم. پدرم، کیم جونگ اون حین سفر کاری در قطار درگذشت.

رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش دادند، این یک اظهارنظر بی‌سابقه از جانب کیم جونگ اون درباره مرگ پدرش است. در زمان مرگ کیم جونگ ایل، کارشناسان کره‌جنوبی گفتند، قطاری که وی سوار بر آن بوده اصلا در حرکت نبود و بعید به نظر می‌رسد که به خاطر وخامت حالش به وی اجازه سوار شدن در قطار را داده باشند.

تصاویر پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون در جریان اجرای سرود کشور کره‌شمالی در هفته گذشته پخش نشد و در تصاویر تلویزیونی و رسانه‌ای هم که از ترمینال جدید فرودگاه پیونگ‌یانگ گرفته شده، نشانی از پرتره کیم ایل سونگ، موسس کره‌شمالی در داخل و خارج این ترمینال وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N895055

وبگردی