آفتاب
به دنبال حادثه تروریستی در شهر «سوروج»؛

ترکیه تدابیر امنیتی را در مرزهای سوریه افزایش می‌دهد

ترکیه تدابیر امنیتی را در مرزهای سوریه افزایش می‌دهد

نخست وزیر ترکیه در میان خشم مردمی که دولت آنکارا را به سهل انگاری در برابر داعش متهم می کنند، وعده داد که از هیچ اقدامی برای مبارزه با این گروه افراطی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه وعده داد که تدابیر امنیتی را در طول مرز مشترک با کشور سوریه افزایش خواهد داد. این در حالیست که شهرهای مختلف ترکیه از دیروز به دنبال انفجاری که در شهر کردنشین «سوروج» رخ داد صحنه اعتراض گسترده مردم بوده است.

این انفجار که به گروه داعش نسبت داده می شود و ۳۰ کشته در پی داشت واکنش مردم ترکیه را به ویژه در شهرهای آنکارا و استانبول در پی داشته است. در همین راستا، خبرگزاری «رویترز» مدعی شد که علاوه بر درگیری مردم با پلیس برخی از تظاهرکنندگان شعارهایی بر ضد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سر داده و وی را با داعش همدست می دانند.

ترکیه یکی از اصلی ترین درگاه های ورود تروریست های خارجی به سوریه است و از سوی برخی محافل بین المللی به چشم پوشی از جنایات این گروه تروریستی متهم می شود. این درحالیست که دولت آنکارا طی یکی ماه گذشته با دستگیری گسترده برخی از مظنونین سعی در تلطیف افکار عمومی داشته است.    

داود اغلو نیز با محکوم کردن جنایت اخیر در کنفرانس خبری که به همین منظور برگزار شد وعده داد که همه اقدامات لازم را برای مبارزه با داعش به کار بگیرد.

وی در این باره گفت: ما با یک حادثه تروریستی مواجه هستیم و این اراده را در خود می بینیم که افراد مسبب این حادثه را پیدا و تنبیه کنیم. در همین راستا، تدابیر امنیتی بیشتری در مرزهای سوریه اتخاذ خواهد شد.

کد N895052

وبگردی