آفتاب

زاکانی: دچار ابهامیم!

زاکانی: دچار ابهامیم!

نماینده تهران در مجلس می‌گوید که ابهاماتی در حوزه های مختلف توافق انجام گرفته، دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علیرضا زاکانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت :‌ ما در طرح الزام دولت به حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای چهار پیام شفاف را با اکثریت قاطع قریب به 90 درصدی در مجلس تصویب کردیم.

وی ادامه داد: پیام اول رفع تحریم های ظالمانه بود که با توجه به ضرورت گشایش اقتصادی و ایجاد زمینه رونق در عرصه تولیدات داخلی این پیام در بند اول این الزامات آمد در حالیکه در نتیجه بررسی اولیه برجام و توافق صورت گرفته و برنامه صادر شده مسیر رفع تحریم ها بسیار ابهام آلود و با یک مکانیزم برگشت پذیر خودکار می باشد که بسیار خطرناک است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین اظهار کرد: پیام دوم جلوگیری از رخنه امنیتی دشمنان این کشور بود که باز در مصوبه ای که شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد و در مقدمه آن شاهد این هستیم که مسیرپرپیچ و خمی طراحی شده که نهایتا امکان بازرسی برای آن‌ها را با هر بهانه ای فراهم می‌کند.

زاکانی خاطر نشان کرد: نکته سوم نیز حفظ عزت ، دانش و دانشمندان این کشور بود که در مواجه با آن هم در حوزه های مختلف ما دچار ابهام هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: نکته قابل توجه این است که ما در تبصره یک طرح الزامات بیان کردیم که باید برابر اصل 77 و 125 قانون اساسی مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کند و ما امروز یک وظیفه قانونی و ملی داریم و باید به این وظیفه عمل کنیم؛ لذا تذکر بنده به کسانی است که می خواهند موضوع ملی را جناحی کنند و از آن بهره سیاسی ببرند.

وی در پایان گفت: نمایندگان امروز قضاوت خواهند کرد که چه کسانی بر سر منافع ملی ایستادگی کرده و آنچه حق مطلب است ادا می‌کنند.

انتهای پیام

کد N894989

وبگردی