آفتاب
آصفری:

مجلس در توافق هسته‌ای مصلحت مردم و نظام را تایید می‌کند

مجلس در توافق هسته‌ای مصلحت مردم و نظام را تایید می‌کند

نماینده مردم اراک گفت: مطمئنا مجلس از امروز توافق برجام را بررسی و آنچه به مصلحت مردم و نظام است را تایید می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد حسن آصفری در تذکر شفاهی گفت: متاسفانه برخی مسئولان پس از توافق دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند. مقام معظم رهبری فرمودند همه مردم و مسئولان موافق توافق عزتمند هستند. توافقی که در آن خطوط قرمز و چارچوب منویات رهبری لحاظ شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در صورت پیروزی یا شکست توافق با غرب تا نتوانیم جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیریم سالانه 24 میلیارد دلار کالا به کشور خواهیم داشت و هر میلیارد دلار واردات کالا به کشور موجب بیکار شدن تعداد زیادی از مردم می‌شود، اگر این مسئله حل نشود، توافق هم بشود مشکل اقتصاد و اشتغال جوانان حل نمی‌شود.

وی در آماری فرار مالیاتی مودیان مالیاتی را بیش از 80 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: معادل یک سوم بودجه کشور توسط فراریان مالیاتی پرداخت نمی‌شود،. اگر دولت برای این مسئله راه‌حلی را در پیش نگیرد چه توافق بشود و چه توافق نشود باز مشکلی از کشور برطرف نمی‌شود.

نماینده مردم اراک، دغدغه رهبری را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه‌کار حل مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی متکی بر منابع و درآمدهای داخلی است اما متاسفانه برخی مسئولان دولتی و وزرا به وابسته‌سالاری برای انتخاب مسئولیت است و این مفهوم کنار گذاشتن شایسته‌سالاری است.

انتهای پیام

کد N894931

وبگردی