آفتاب
ابوترابی در پاسخ به تذکر نماینده نوشهر:

مسئولان به سیل 9 استان کشور توجه جدی کنند

مسئولان به سیل 9 استان کشور توجه جدی کنند

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس گفت: ناامنی جاده چالوس و محدودیت‌های اعمال شده برای مردم بومی بی‌انصافی و بی‌توجهی مسئولان به سلامتی و ایمنی مسافران و مردم محلی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در تذکر شفاهی، گفت: چرا برای برف، سیل و زلزله و حوادث ناشی از این بلایای طبیعی فکری توسط مسئولان نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه قصه تلخی در غرب استان مازندران برای چندمین بار اتفاق افتاده است اما دریغ از پیگیری جدی مسئولان، گفت: چند سال قبل در جاده کندوان به دلیل غیرایمن بودن و زلزله 30 نفر کشته شدند. چند هفته قبل نیز اتوبوس مسافران عراقی با 26 نفر در این جاده کشته شدند و چند روز قبل نیز به دلیل طغیان رودخانه در حریم جاده تعداد زیادی از هموطنان‌مان کشته، مفقود و مجروح شدند. به نظر می‌رسد جان و سلامتی انسان‌ها برای مسئولان امر مهم نیست.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: علاوه بر این مسئله ساکنان حدود 100 روستا به دلیل یک طرفه شدن جاده چالوس طی چند روز گذشته نتوانسته‌اند از منزل خارج یا به منزل‌شان بروند.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس ناامنی جاده چالوس و محدودیت‌های اعمال شده برای مردم بومی را بی‌انصافی و بی‌توجهی مسئولان به سلامتی و ایمنی مسافران و مردم محلی دانست و افزود: مسافران و مردم بخش مرزن‌آباد در حوزه ازارک، رستوران دربند، کوجور، فیروزکلا، نی‌تل و صالحان آسیب‌های جدی دیده‌اند. سال گذشته برف آمد، مشکلات جدی برای مردم ایجاد شد یا سالی دو بار در این منطقه سیل می‌آید باز هم مردم آب برای آشامیدن ندارند. چرا این مسائل مدیریت نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد خطاب به مسئولان خواستار توجه جدی به تذکر نماینده مردم چالوس و نوشهر شد و افزود: مجمع نمایندگان استان‌های مازندران، البرز و تهران نسبت به خسارات جدی سیل اخیر خواستار پیگیری وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران و سایر دستگاه‌های مسئول شدند. همچنین در استان مرکزی شهرستان محلات، در استان اصفهان شهرستان بلخار، شاهین‌شهر و میمه، در استان خراسان شمالی و جنوبی، قزوین و چهارمحال و بختیاری به دلیل سیل اخیر دچار خسارت‌های جدی شدند.

انتهای پیام

کد N894865

وبگردی