آفتاب

"کره شمالی قادر به تولید باکتری سیاه زخم است"

"کره شمالی قادر به تولید باکتری سیاه زخم است"

یک کارشناس آمریکایی مدعی شد، تصاویری که اخیرا از سوی رسانه‌های رسمی کره شمالی از بازدید رهبر این کشور از یک کارخانه تولید آفت کش منتشر شد، حاکی از این است که این کشور تجهیزات و مواد اولیه لازم برای ساخت باکتری سیاه زخم در ابعاد نظامی را داراست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، یک محقق آمریکایی مدعی شد تصاویری که اخیرا از سوی رسانه های کره شمالی برای پوشش بازدید کیم جونگ اون، رهبر این کشور از یک کارخانه تولید آفت کش منتشر شده‌اند تهدید تلویحی از سوی این کشور هستند مبنی بر این که توانایی ساخت باکتری سیاه زخم در ابعاد تسلیحاتی را دارد.

تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌های دولتی کره شمالی کیم جونگ اون را نشان می‌دهد که در حال بازدید از موسسه بیوتکنیک پیونگ یانگ که به طور رسمی به تولید آفت کش برای کشاورزان کره شمالی می‌پردازد، است.

ملیسا هانمن، محقق آمریکایی مرکز مطالعات عدم اشاعه تسلیحات که این تصاویر را تحلیل کرده معتقد است در حقیقت این تصاویر نشان دهنده تجهیزات یک کارخانه تسلیحات بیولوژیکی هستند.

وی معتقد است این تصاویر برای این منتشر شده‌اند تا توسط کارشناسانی مثل او تحلیل شوند و باید آنها را تهدید تلویحی کره شمالی علیه آمریکا و کره جنوبی تلقی کرد.

وی تاکید کرده که کیم جونگ اون می‌خواهد جهان بداند که تجهیزاتی که به طور غیرقانونی به دست آورده تا بتواند با آنها باکتری سیاه زخم تولید کند، در اختیار دارد.

این کارخانه به طور رسمی مدعی ساخت باکتری باسیلوس تورینجینسیس که اغلب به عنوان آفت کش طبیعی برای کشاورزی ارگانیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، است اما این باکتری از خانواده باکتری سیاه زخم به حساب می‌آید و کارخانه‌ای که بتواند این باکتری را تولید کند قادر به تولید باکتری سیاه زخم نیز هست.

انتهای پیام

کد N894861

وبگردی