آفتاب
رحمانی در تذکری:

پرداخت مطالبات 40 میلیارد تومانی استان قزوین پیگیری شود

پرداخت مطالبات 40 میلیارد تومانی استان قزوین پیگیری شود

نماینده مردم تاکستان در تذکری از وزرای کشور، اطلاعات، جهاد کشاورزی و سازمان بازرسی خواستار رسیدگی به موضوع پرداخت مطالبات کشاورزان کشمش شد و تاکید کرد که باید جلوی هرگونه سوء استفاده در خرید و فروش کشمش گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، رجب رحمانی در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز سه شنبه گفت بر اساس درخواستی که به امضای 220 نماینده مجلس رسید خرید توافقی کشمش در استان قزوین شروع شد اما با گذشت شش ماه بیش از 40 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

وی افزود: بر این اساس ما از وزرای کشور، اطلاعات و جهاد کشاورزی و سازمان بازرسی کل تقاضای رسیدگی داریم تا جلوی هرگونه سوء استفاده در نحوه خرید و فروش گرفته شود و حقوق مردم استیفا گردد.

نماینده مردم تاکستان در تذکری دیگر با اشاره به مشکل کم آبی در حوزه‌ی انتخابیه‌اش گفت: شهرستان تاکستان و روستاهای تابعه از بی‌آبی می‌سوزند حال این که بر اساس فرمان کریمخان زند ما باید از سد ابهررود حقابه بگیریم که قطع شده و رها سازی آب نیز صورت نمی‌گیرد این اتفاقات همگی باعث شده که منطقه ما رو به نابودی رود و 30 هزار باغ انگور در حال از بین رفتن است که در نهایت کشاورزان بیچاره می‌شوند.

رحمانی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون اصل 90 ، 25 درصد از آب باید به شهرستان تاکستان اختصاص می‌یافت که این اتفاق رخ نداده از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و شورای عالی آب کشور درخواست دارم که با توجه به این موضوع اجازه ندهند شهرستانی که در تولید ملی وصادرات غیر نفتی نقش دارد نابود شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع مذاکرات گفت:‌اگر آمریکا و 1+5 فتوای تاریخی مقام معظم رهبری مبنی برتحریم سلاح هسته‌ایی و کشتار جمعی را مورد توجه قرار می‌داد دیگر نیازی به 22 ماه مذاکره نبود.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم حفظ وحدت گفت: قوای سه گانه پشت سر رهبری باید اتهام و انسجامشان را حفظ کنند و بدانید دشمن بخصوص آمریکا مورد اعتماد نیست، هیچ گاه سیاست ما با آمریکا تغییر نمی‌کند آمریکا همان شیطان بزرگ است.

رحمانی در پایان با قدردانی از تیم مذاکره تاکید کرد که قطعنامه‌هایی که منافع ملی کشور را به خطر بیاندازد قبول نداریم.

انتهای پیام

کد N894835

وبگردی