آفتاب

سالک: مجرمان هسته‌ای در سطح بین‌المللی باید محاکمه شوند

سالک: مجرمان هسته‌ای در سطح بین‌المللی باید محاکمه شوند

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد که مجلس قبل از تصویب قطعنامه اطلاعی از آن نداشت و بعد از آن هم اختیاری ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد که مجلس قبل از تصویب قطعنامه اطلاعی از آن نداشت و بعد از آن هم اختیاری ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسمین احمد سالک در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت عید فطر و با اشاره به بخش‌هایی از نامه‌ی امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: باید جلوی دغل کاری آمریکا دشمن قسم خورده اسلام را با قدرت در جریان توافق گرفت.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر مقام معظم رهبری در ایجاد و باور هسته‌ای تا رشد کیفیت آن وهدایت تیم‌های مذاکره کننده از سال 82 تا 94 تصریح کرد: حفظ تشکیلاتی که دشمن قادر به تخریب آن نیست مانند فردو، اراک، نطنز و سایر مراکز اهمیت قابل توجهی دارد.

نماینده مردم اصفهان همچنین به تامین نیاز آینده در زمینه غنی سازی 190 هزار سو، جلوگیری از نفوذ دشمن به حریم دفاعی کشور، لغو فوری تحریم‌های اقتصادی ، مالی و بانکی هنگام امضای موافقت نامه و سایر تحریم‌ها در فواصل معقول تاکید کرد.

سالک نقش مردم را در طول 12 سال مذاکرات با بصیرت هوشیارانه ارزیابی کرد و گفت: آنها گاهی با انتقاد منصفانه و گاهی با نگرانی و دلواپسی نظرات خود را اعلام می‌کردند و از تعقیب مذاکرات کوتاه نیامدند. ایستادگی ملت و مقاومت و شهادت وابتکار دانشمندان حاصل این مدت است.

وی در ادامه انتقاداتی را مطرح کرد و افزود: نمایندگان مردم را در یک فقر اطلاعاتی در طول این مدت قرار دادند و تا قبل از تصویب قطعنامه خبر نداشتیم و بعد از تصویب نیز اختیاری نداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین ضمن تقدیر از مذاکره کننده‌گان هسته‌ای کشورمان اظهار کرد : متن این توافق نامه چه در مجرای قانونی پیش بینی شده تصویب شود و چه نشود اجر آنها محفوظ است و اجازه هیچگونه سوء استفاده از آن داده نخواهد شد و قابلیت‌های دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ می‌شود. اما نمایندگان مجلس و مسئولین در این پیچ تاریخی رسالت بسیار مهمی دارند و باید بدانیم در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نمی‌کند.

سالک خاطر نشان کرد:‌5 رئیس جمهور دیگر آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون در این آرزو که جمهوری اسلامی را تسلیم کنند یا مردند و یا در تاریخ گم شدند، شما نیز این آرزو را به دست نخواهید آورد که ایران اسلامی را تسلیم کنید.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: جای تعجب است ما با 6 کشور که خود بیش از 16 هزار کلاهک هسته‌ای دارند و میتوانند چندین بار جهان را نابود کنند و خود مجرم و جنایتکار هسته‌ای هستند مذاکره کرده‌ایم.

وی در پایان اظهار کرد: 1+5 در جایگاه مجرم، قاضی ، ناظر و مجری نشسته است و این در حالی است که جمهوری اسلامی کلاهک هسته‌ای را طبق فتوای رهبری حرام می‌داند. اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی و امت اسلامی باید مجرمان هسته‌ای را در سطح بین‌المللی و در راستای استکبار ستیزی محاکمه کند.

انتهای پیام

کد N894834

وبگردی