آفتاب

منازعه نمایندگان تهران وارومیه؛احترام متقابل نمایندگان شمال وهشدار به وزیر:آقای حجتی یک تکانی بخور!

منازعه نمایندگان تهران وارومیه؛احترام متقابل نمایندگان شمال وهشدار به وزیر:آقای حجتی یک تکانی بخور!

بررسی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد یکی از دستور کارهای امروز مجلس بود که مدت اجرای آزمایشی آن سه سال و نیم تمدید شد.

به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی پور نماینده ارومیه یکی از موافقان این طرح بود که در خلال سخنانش، مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس به او تذکر داد که بیش از زمان مقتضی سخن می گوید. این تذکر با پاسخ قاضی پور روبرو شد که خطاب به وی گفت: آقای بذرپاش، همکار محترم تهرانی بنده که جای فرزند من هستی، حواست به ساعت باشد! چطور همکاران تهرانی ات که سه دقیقه بیشتر سخن می گویند به آنها تذکر نمی دهی بعد می خواهی صدای من را قطع کنی؟ در برخورد با نمایندگان یکسان رفتار کن وتفاوتی میان نمایندگان تهرانی و شهرستانی نگذار.

بذرپاش هم که می گفت «بلندگوی مجلس بیت المال است»، قصد داشت سخن وی را قطع کند اما قاضی پور همچنان به سخنانش ادامه داد و در پایان گفت: به عشق امام حسین، یا حسین.

سپس بذپاش با بیان اینکه «لازم است یک توضیحی بدهیم درباره سخنانی که آقای قاضی پور مطرح می کنند» قصد داشت پاسخ وی را بدهد که با اشاره محمدحسن ابوترابی فرد، سکوت کرد. البته نایب رئیس مجلس کوشید از او دلجویی کند و گفت: برادر ما آقای بذرپاش، رعایت انصاف و عدالت را دارند.

در ادامه مذاکرات مجلس، مهرداد بائوج لاهوتی و ایرج ندیمی نمایندگان لنگرود و لاهیجان، در موافقت و مخالفت با طرحی سخن گفتند. ندیمی در مخالفت با اظهارات لاهوتی با احترام از وی یاد کرد و گفت «در عین احترام به شخصیت برجسته آملی» بنده با سخنان ایشان مخالفم. لاهوتی هم در پاسخ به وی سخنانش را «با احترام به جناب ندیمی» آغاز کرد و مواضعش را از تریبون اعلام کرد.

گفتنی است در خلال نطق های میان دستور امروز مجلس، دو تذکر به وزیر کشاورزی عنوان شد. مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود که به عدم خرید محصولات تضمینی کشاورزی، عدم پرداخت مطالبات چای کاران و برنج کاران اشاره و انتقاد داشت، خطاب به حجتی وزیر کشاورزی گفت: چرا همواره موضع شما سکوت است؟ آخر یک دادی یک فریادی، یک صدایی از شما باید بشنویم یا نه؟ یک تکانی به خودت بده آقای حجتی! هنوز مطالبه چای کارن و خرید تضمینی انجام نشده، پس کی می خواهید اقدام کنید؟

سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر و سوادکوه هم در نطق خود با اشاره به تناقضی که در سخنان وزیر کشاورزی و معاونش درباره آنفولانزای مرغی  مطرح شده است، ادامه داد: کجای دنیا آنفولانزای مرغی را که یک بیماری ویروسی است را با تقسیمات کشوری می سنجند که آقای وزیر یک محدوده ای را تعیین و قرنطینه کرده اند؟ آقای وزیر این کار شما خنده دار است! او سپس خطاب به وزیر کشاورزی ادامه داد: آقای خلج معاون شما تصمیمات ضد کشاورزی می گیرد، مراقبش باشید که چه بلایی سر کشاورزان دارد می آورد!

/2727

 

کد N894815

وبگردی