آفتاب
نطق میان دستور،

عارفی: تیم مذاکره کننده با رعایت چارچوب با تمام توان از حقوق ملت دفاع کرد

عارفی: تیم مذاکره کننده با رعایت چارچوب با تمام توان از حقوق ملت دفاع کرد

یک نماینده اصول‌گرا مجلس با تاکید بر این که صبر، مقاومت و ایستادگی و تبعیت از ولی فقیه نتیجه شیرین خود را به ملت عزیز ارزانی کرد که باید برای آن خداوند را شکرگذار باشیم گفت که باید از مجاهدان و سردمداران جبهه دیپلماسی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران تشکر کرد که با تمام توان و تحمل سختی‌ها و رعایت چارچوب تعیین شده از ایران و ایرانی دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرج‌الله عارفی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی‌اش گفت: امروزه جیرفت تبدیل به سرزمین زمین‌ها سوخته، باغات نابود شده و کشاورزان بدهکار شده است سرزمینی که جوانان آن با عشق به کشور برای تامین نیازهای جامعه به تولید محصول پرداختند اما امروز با میلیون‌ها بدهکاری نه تنها خشتی به دیوار خانه‌شان اضافه شده بلکه همان آلونک‌شان توسط بانک‌ها مصادره شده است.

وی با طرح این پرسش که چه کسی به فریاد ناله‌ها و دردهای این زحمت‌کشان می‌رسد، گفت: اگر نماینده‌ آنها به بیان آلام شان بپردازد برخی برافراشته می‌شوند و تهدید می‌کنند حال این که باکی از این تهدیدها نیست و من از آنان حمایت می‌کنم و اعلام می‌دارم تا زمانی که بخواهند در خدمت‌شان هستم و با هیچ کس بر سر حقوق‌شان معامله نخواهم کرد.

نماینده مردم جیرفت در ادامه با بیان این که جیرفت و عنبرآباد سرزمین کشاورزی است، گفت: در حال حاضر در جنوب کرمان 6.5 میلیون تن محصول تولید می‌شود که با اندکی سرمایه‌گذاری این میزان به 20 میلیون تن می‌رسد از طرف دیگر با توجه به این که تولیدات خارج از فصل است ارزش تولیدات قریب به 30 میلیارد دلار است یعنی طعنه به طعنه نفت می‌زند اما آنچه امروز حاصل مردم می‌شود کمتر از 300 میلیون دلار است این به معنای بی‌تدبیری، بی‌مسوولیتی و ناامیدی مردم از مسوولان است.

عارفی با بیان این که جیرفت و جنوب کرمان سرزمین ثروتمندی است، گفت: اداره این سرزمین به نیروهای متخصص و توانمند نیاز دارد اما همواره این سرزمین به دلیل عدم برنامه‌ریزی دچار فقر مضاعف شده است، نه تنها مردمان این سرزمین فقیر شده‌اند بلکه مقروض هم شده‌اند.

وی در ادامه به طرح پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت شد و گفت: در وهله اول باید استان کرمان به دلیل پهناوری و تنوع توان اداره تمام ظرفیت‌ها را ندارد از این رو باید نسبت به ایجاد دو استان اقدام شود تا این منابع به نحو مطلوب مدیریت شود.

وی افزود: باید تسهیلات ویژه‌ای جهت ایجاد ظرفیت یک میلیون تن فناوری محصولات تامین گردد همچنین باید هر چه سریعتر نسبت به صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه جیرفت جهت حمل محصولات کشاورزی به کشورهای مقصد صادراتی اقدام شود.

وی همچنین خواستار اختصاص تسهیلات لازم برای صادر کنندگان محصولات کشاورزی شد و بر لزوم رفع موانع و مسیر فعال شدن معادن جنوب کرمان تاکید کرد.

نماینده مردم جیرفت با تاکید بر لزوم رفع مشکلات کشاورزان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت که باید هر چه سریعتر قیمت سیر و پیاز خریداری شده توسط سازمان تعاون روستایی پرداخت شود و برنامه جامع الگوی کشت به صورت دقیق اجرایی شود.

عارفی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواستار بهبود وضعیت راه‌های روستایی و توجه به مسکن مهر و تکمیل فرودگاه و بزرگراه شد .

وی در پایان خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت که باید اقدامات لازم برای ادامه کار کاوشگری در محوطه‌های باستانی انجام شود تا زمینه ثبت جهانی آن فراهم گردد.

انتهای پیام

کد N894761

وبگردی