آفتاب

ارتش یمن کنترل نیروهای منصور هادی بر شهر عدن را تکذیب کرد

ارتش یمن کنترل نیروهای منصور هادی بر شهر عدن را تکذیب کرد

در پی تبلیغات رسانه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و کشورهای حامی آن مبنی بر "بازپس‌گیری" شهر عدن در جنوب یمن، ارتش و انصارالله این ادعاها را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سباء، شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن در این باره تصریح کرد: این نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی هستند که در حال حاضر بر فرودگاه عدن کنترل دارند و ارتش کنترل تمامی پایگاه‌های حساس را مجددا در دست گرفته است.

وی افزود: نیروهای حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن هفته گذشته به سمت محور فرودگاه و "جزیره العمال" پیشروی کردند اما ارتش توانست آنها را ناکام بگذارد.

غالب لقمان افزود: درگیری‌ها در عدن تا به این لحظه ادامه دارد. ارتش و کمیته‌های مردمی فرودگاه را از شبه نظامیان عبدربه منصور هادی و القاعده پاکسازی کرده‌اند و نیروهای هادی تنها منطقه‌ای کوچک از فرودگاه را تحت تصرف دارند که در کنار سالن ورود است.

این درحالی است که نیروهای منصور هادی مدعی هستند کنترل کامل شهر عدن از جمله بنادر و فرودگاه را در دست گرفته‌اند و به زودی فعالیت در این اماکن از سر گرفته می‌شود.

سخنگوی ارتش یمن با درخواست از عربستان برای توقف تجاوزهای خود به یمن تاکید کرد که یمنی‌ها خودشان و به دور از مداخله خارجی می‌توانند بحران در یمن را حل کنند.

خبرگزاری سبأ یمن گزارش داد که حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان شب گذشته به کشته شدن 20 غیرنظامی در استان صعده واقع در شمال یمن انجامید.

در همین حال، درگیری‌ها میان افراد مسلح مورد حمایت ائتلاف سعودی با ارتش و کمیته‌های مردمی در شهر تعز در جنوب یمن و در مأرب در مرکز و در اطراف ضالح در جنوب یمن ادامه دارد.

همزمان عبدربه منصور هادی در راستای ترویج ادعای کنترل نیروهایشان بر عدن، نایف البکری را به عنوان استاندار جدید عدن تعیین کرد.

از سوی دیگر طبق آمار اولیه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مسجد المؤید در صنعاء پنج تن از جمله سه کودک کشته و و هشت تن دیگر زخمی شدند. شاخه داعش در یمن مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

انتهای پیام

کد N894718

وبگردی