آفتاب

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری بروندی

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری بروندی

انتخابات ریاست جمهوری بروندی امروز (سه شنبه) آغاز شد و انتظار می‌رود علی رغم محکومیت بین‌المللی و فرار هزاران نفر به خاطر ترس از درگیری و خشونت، رئیس جمهوری این کشور برای سومین دور متوالی در این انتخابات پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اپوزیسیون و گروه‌های جامعه مدنی نامزدی پی‌یر نکورونزیزا، رئیس جمهوری بروندی را در این انتخابات غیرقانونی و نقض توافق صلح سال 2006 میلادی که به سال‌ها جنگ داخلی و قتل عام قومی در سال 2006 میلادی پایان داده بود، دانستند.

چند ساعت پیش از آغاز انتخابات، صدای انفجار و تیراندازی در بوجونبورا، پایتخت بروندی و مرکز سه ماه اعتراضات ضد دولتی به گوش رسید.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه کمی پیش از ساعت 23 روز دوشنبه به وقت محلی صدای دست کم سه انفجار و تیراندازی‌های متعاقبش را شنیده‌اند.

این در حالی است که هنوز هیچ اطلاعاتی از تلفات این رویدادها به دست نیامده است.

ویلی نیامیتو، یکی از مشاوران نکورونزیزا این حملات را به عنوان "اقدامات تروریستی با هدف ارعاب رای دهندگان" محکوم کرد.

منتقدان نگرانند پیروزی نکورونزیزا یک پیروزی تصنعی باشد و وی را حاکم ملتی که دچار اختلافات شدید هستند نگه دارد.

تییری ویرکولون از اندیشکده "گروه بین المللی بحران" گفت: علی رغم ظاهرسازی کثرت گرایی، این انتخابات تنها یک نامزد دارد و مردم بروندی از پیش نتیجه آن را می‌دانند.

از آنجایی که اپوزیسیون این انتخابات را مایه تاسف خوانده نکورونزیزا 51 ساله، رقیب جدی ندارد.

حدود 8 / 3 میلیون تن از مردم بروندی برای شرکت در این انتخابات که از ساعت شش صبح تا 16 عصر به وقت محلی برگزار می‌شود، واجد شرایط هستند.

انتهای پیام

کد N894576

وبگردی