آفتاب

نخست وزیر عراق سوار F16 شد

نخست وزیر عراق سوار F16 شد

نخست وزیر عراق در مراسم تحویل نخستین جت‌های جنگنده F۱۶ در پایگاه هوایی بلد حضور یافت.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق به همراه «خالد العبیدی» وزیر دفاع و «انور حمد امین» فرمانده نیروی هوایی عراق از پایگاه هوایی بلد بازدید کردند.

این بازدید به مناسبت تحویل نخستین جنگنده‌های F۱۶ و اطلاع از آمادگی نیروهای عراقی برای اجرای مأموریت‌ها انجام شد.

نخست وزیر عراق در این مراسم تاکید کرد که این جنگنده‌ها در از بین بردن مراکز دشمن و آزادسازی وجب به وجب خاک عراق نقش خواهند داشت.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای حمایت بیشتر از عراق بر اهمیت ممانعت از ورود تروریست‌ها به عراق و توقف قاچاق نفت و آثار باستانی توسط آن‌ها تاکید کرد.

العبادی گفت: در زمانی که نیروهای ما به پیروزی‌های زیادی دست یافته‌اند دشمن بزدل دست به حمله علیه غیر نظامیان بی‌گناه می‌زند از جمله این حملات انفجار تروریستی در منطقه خان بنی سعد نینوا بود که موجب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شد اما ما با تلاش‌های اطلاعاتی خود توانستیم برخی از تروریست‌هایی را که دست به چنین حمله‌ای زدند بازداشت کنیم.

این تروریست‌ها هرگز راه فراری از مجازات نخواهند داشت و چنین اقدام بزدلانه‌ای تنها بر عزم و اراده ما برای از بین بردن دشمن می افزاید.

نخست وزیر عراق ضمن درخواست از تمامی گروه‌های سیاسی برای دور نگهداشتن نیروهای مسلح از اختلافات سیاسی تاکید کرد: ما با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم و این چالش‌ها وحدت موضع و همبستگی برای کمک کردن به نیروهای امنیتی را می‌طلبد.

حیدر العبادی ضمن اعلام آمادگی عراق برای همکاری با کشورهای مختلف جهان در زمینه اطلاعاتی گفت: داعش برای چندین عملیات علیه ما آماده شده بود اما تلاش اطلاعاتی و قهرمانان ما توانستند آنها را ناکام بگذارند.

5252

کد N894516

وبگردی